Kan Borland C++Builder tvinges til at brug~
Fra : Per Abrahamsen

Dato : 18-09-01 14:16

Hej,

Jeg har et program jeg kan oversætte med BCC kommandoliniecompileren,
men ikke fra GUI frontenden (Builder). Hvordan specificerer man at .C
filer skal oversættes som C++ fra GUI'en?

Mvh,

Per.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-09-01 14:50

"Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message

> Jeg har et program jeg kan oversætte med BCC kommandoliniecompileren,
> men ikke fra GUI frontenden (Builder). Hvordan specificerer man at .C
> filer skal oversættes som C++ fra GUI'en?

Du sal bruge compiler option -P ("Perform C++ compile regardless of source
extension") eller -Pext.
Se hjælpefilen "Command-line Tools".

Generelt er det ikke alle kommandolinie options som kan sættes vha. GUI'en.
Hvis du bruger C++Builder V5.0 kan du åbne projekt-filen (*.bpr) med f.eks.
notepad og tilføje de ønskede options (-P) i feltet <CFLAG1 ... />
Hvis du bruger en tidligere version af C++Builder, kan du gøre noget
tilsvarende - jeg kan blot ikke huske præcist hvor det står.
C++Builder bruger de flag du sætter i filen, og overskriver dem ikke.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

PS.

Jeg har _ikke_ prøvet at ovenstående faktisk virker.
Hvis det giver problemer, så sig til.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 19-09-01 13:18

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> writes:

> "Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message

> Du sal bruge compiler option -P ("Perform C++ compile regardless of source
> extension") eller -Pext.
> Se hjælpefilen "Command-line Tools".

Jeg har allerede oversat projektet fra kommandolinien med nogen
trivielle ændringer, det er GUI'en der volder problemer. Det er den
mest forvirrende IDE jeg endnu har set. Sikkert på grund af
builder-delen som jeg ikke regner med at bruge, men alligevel.

> Generelt er det ikke alle kommandolinie options som kan sættes vha. GUI'en.
> Hvis du bruger C++Builder V5.0 kan du åbne projekt-filen (*.bpr) med f.eks.
> notepad og tilføje de ønskede options (-P) i feltet <CFLAG1 ... />

Tak, det vil jeg prøve.

Jeg kan i øvrigt godt lide at '.bpr' filen er blevet tekst af en anden
grund, det betyder at jeg kan sætte den under versionskontrol med CVS.