Fjerne Grid i 3D
Fra : HS KE

Dato : 18-09-01 10:18

Hejsa

Jeg har et problem med et grid som jeg hels ikke vil have når jeg bruger
komandoen hide ved 3D, jeg bruger funktion edge surface, for at ligge en
flade på en plade som ikke er retankulær/firkantet, dette er også helt
iorden, men der kommer et trådnæt dom ikke forsvinder når jeg bruger
kommandoen hide, jeg har prøvet med dispsilh on/off, men dette giver ingen
efekt. For at det trådnæt jeg laver på pladen skal blive pænt har jeg sat
surftab1&2 til 100... Nogle ider hvordan jeg kommer af med det net ???

/Henrik

Fra : P.C.

Dato : 18-09-01 12:55

Hi.

HS KE skrev i meddelelsen <9o73dp$1hsb$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>efekt. For at det trådnæt jeg laver på pladen skal blive pænt har jeg sat
>surftab1&2 til 100... Nogle ider hvordan jeg kommer af med det net ???

Opret et nyt layer, som du både fryser og "slukker for" , derefter bruger du
"change" "properties" "layer" og angiver navnet for det nye Layer. for dit grid.
Det er ikke altid nok blot at "slukke" , fordi netop når du bruger hide, kan vil
du se hvordan et "usynligt" objekt vil "skygge" for det det ligger over.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/wrl/Longboat-b.wrl
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/wrl/Longboat.wrl
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Tower-sectioned-2.jpg

Fra : P.C.

Dato : 20-09-01 10:05

Hi.

HS KE skrev i meddelelsen <9o73dp$1hsb$1@news.cybercity.dk>...
>klip<

Snap.

>Det virker helt perfekt, men... hvad så når jeg vil printe det ud, der
"skygger" det >ikke for objektet, har prøvet en masse muligheder, både med
frozen og sluk for >layer, med hide i udskrift osv. jeg bruger acad2000, jeg har
tænkt lidt på at >bruge solid i 2D istedet er det en mulighed ????

>/Henrik

Øh, ------- hvis du opdeler din skærm i flere "view's" vil du ligesom oprette en
AutoCAD tegning for hvert view.
Jeg forstår godt hvid du bliver forvirret over dette råd, men det er måske
løsningen på dit problem.
I tidlige AutoCAD versioner havde man kun mulighed for at opdele skærmen meget
uflexibelt med kommandoen "viewports". alligevel er det meget smart, især når
man arbejder med 3D, at kunne skifte mellem top-sife-front views, samtidig med
at man kan fortsætte tegnearbejdet. ----- det er nok noget man skal prøve før
man ved hvad man _så_ kan tegne i 3D ;))
Derfor var det herligt da der blev indført Paperspace, hvor du kan oprette
"skærme" meget flexibelt og gøre rammen omkring disse views usynlig ved at sætte
rammen på et slukket layer.
---------- Men det betyder også, at du kan have flere view's fremme samtidig,
hvor du kan sætte det ene til at vise _alle_ lag og det næste view kan du så
sætte egenskaberne for, så visse lag er slukket eller frosset eller direkte
slået fra ,på kun dette view.
Du kan nemlig udmærket bruge paper space til 2D selvom det nok for det meste
anses som et 3D værktøj.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/upl/fuselage-text-1w.jpg