xp og usb-modem problemer
Fra : dane

Dato : 18-09-01 07:14

er der nogen her der har løst problemet med at windows xp ikke umiddelbart
accepterer en adsl usb-modem forbindelse.
på forhånd tak
Dane

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-09-01 07:25

"dane" <henning@myself.com> skrev i en meddelelse
> er der nogen her der har løst problemet med at windows xp ikke umiddelbart
> accepterer en adsl usb-modem forbindelse.
> på forhånd tak
> Dane

Hej,

Jeg fik mit USB ADSL modem til at virke fint under XP. Du skal bare først
installerer de medfølgende drivere til dit USB modem og overhører alle
advarslerne som XP giver dig!. Så funker det .

PS: Det var et Eicon Diva USB ADSL modem jeg prøvede med.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : dane

Dato : 18-09-01 07:43

hejsa og tak Finn
Jeg bruger alcatel modem her i frankrig, jeg har virkelig problemer med xp.
jeg glemmer osse alle advarsler, men nej xp kan ikke finde det.
ellers tak
dane

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 18-09-01 10:18

Har fuldstændig det samme problem. Så jeg ringede til Orange for at høre om
de vidste hvor jeg kunne finde en driver til mit Alcatel modem. Ham jeg
talte med svarede straks at det vidste han da godt. På Alcatels side
selvfølgelig. Han vidste oven i købet hvad nummer driveren havde. Og jeg
fandt da også den omtalte driver. Men det virkede ikke rigtigt.

Så jeg kører stadigvæk win98se, men sidder dog nu med en win2000, som jeg
har hørt meget godt om.

Ufatteligt at Alcatel ikke for lavet en driver til det usb-modem.

Hilsen
Bjarke Larsen

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-09-01 10:23

"Bjarke Larsen" <kokamok6@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ufatteligt at Alcatel ikke for lavet en driver til det usb-modem.

Joo men man også huske at XP _ikke_ er frigivet endnu. Giv nu prdukcenterne
tid indtil den 25. oktober med at lave drivere

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 18-09-01 16:01

Joo men man også huske at XP _ikke_ er frigivet endnu. Giv nu prdukcenterne
tid indtil den 25. oktober med at lave drivere

Venligst
Finn Jensen

tjahh! der er jo nok ikke andet at gøre end at vente til den endelige ver.
udkommer. Den beta eller hvad det nu er , virker fortræffeligt,
bortsetfra problemet med mit USB-modem. Jeg har en anden maskine der står og
kører WinXP uden problemer.

Er der nogen der har tænkt sig at købe den nye WinXP?

Hilsen
Bjarke

Fra : dane

Dato : 18-09-01 10:26

Hejsa Bjarke
Alcatel i Frankrig siger de kommer med en driver efter den 25 oktober når XP
er officielt lanceret.
Det kan bare ikke være rigtigt, der må være en løsning.
Dane

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 21-09-01 17:21

Jeg kører XP med en WOL/Tiscali forbindelse via deres Eicon DIVA ADSL
USB-modem - og det fungerer glimrende.

Dog har jeg endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg får XP til at ringe
forbindelsen op så snart, maskinen bliver startet. Jeg er træt af at skulle
åbne en browser eller dobbeltklikke på en forbindelse som det første.

Nogen der har et forslag til dette?

Med venlig hilsen

Kasper Hyllested

Fra : Mark Petersen

Dato : 27-09-01 10:17

> [...]
> forbindelsen op så snart, maskinen bliver startet. Jeg er træt af at skulle
> åbne en browser eller dobbeltklikke på en forbindelse som det første.

ja du kan enten prøve at lave et shortcut til start mappen ænder opsætningen så den ikke spørger brugernavn/password
eller du kan lave et shortcut til en "ping www.dr.dk" i start mappen
eller aktivere "Logon using a dial-up connection"

Mark