Hvilken AMD?
Fra : Finn Jensen

Dato : 18-09-01 07:18

Hej,

Når jeg kører dxdiag.exe så fremkommer der oplysninger om at jeg har en :
AMD Athlon MMX 3DNow processor??. Jeg troede at det kun var Intel der lavede
MMX processorer ??.

Er den oplysning jeg får fra dxdiag.exe så korrekt??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Bangsø

Dato : 18-09-01 11:03

On Tue, 18 Sep 2001 08:18:15 +0200, Finn Jensen wrote:

> [...]
> MMX processorer ??.
> Er den oplysning jeg får fra dxdiag.exe så korrekt??

Ja. AMD har haft MMX-instruktionssæt siden K6(2?).

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Wizeguy

Dato : 18-09-01 12:42

"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> wrote in message

> Ja. AMD har haft MMX-instruktionssæt siden K6(2?).

Korrekt. Athlon har også MMX+ som er en række af Intels SSE instruktioner.
Athlon 4 (Palomino) kommer til at understøtte alle SSE instruktionerne.
Omvendt mener jeg også, at Intels kommende processorer vil understøtte
3DNow!

---
Anders

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-09-01 15:10

> [...]

>MMX processorer ??.
>
>Er den oplysning jeg får fra dxdiag.exe så korrekt??

Ja-da!

De fleste x86 processorer har MMX....Cyrix benyttede reverse
engineering, AMD fik det via licens....
MMX er så blevet genimplementeret som en del af SSE, da MMX
faktisk kun er 16-bit og derfor var håbløst bagefter sine
modstykker.....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
A confident manner is important: Computers can sense this!