Overtagelse af udstyr
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 17-09-01 22:54

Hej

Jeg har NE2 fra TDC nu, men tænker på at flytte til CC, pga. fast IP, men
jeg har ikke rå-kobber, kan CC overtage det skillefilter og ASDL moden?

mvh
Gerner Majlandt

Fra : Simon Skals

Dato : 17-09-01 23:37

It seems Gerner Majlandt wrote:
>Jeg har NE2 fra TDC nu, men tænker på at flytte til CC, pga. fast IP, men
>jeg har ikke rå-kobber, kan CC overtage det skillefilter og ASDL moden?

Dit eksisterende skillefilter og ADSL-modem tilhører TDC, så det
skal du levere tilbage, hvis du skifter. Cybercity sender dig i
så fald en ADSL-router og et andet skillefilter.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-01 12:41

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Dit eksisterende skillefilter og ADSL-modem tilhører TDC, så det
> skal du levere tilbage, hvis du skifter. Cybercity sender dig i
> så fald en ADSL-router og et andet skillefilter.

Er CC begyndt at kunne køre på samme kobber som telefoni nu eller?

/Dennis

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 12:53

It seems Dennis Pedersen wrote:
>Er CC begyndt at kunne køre på samme kobber som telefoni nu eller?

Ja, det er de (vi).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 18-09-01 17:14

> Ja, det er de (vi).

Kun med TDC eller også med fx Tele2?

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 17:36

It seems Niels Teglsbo wrote:

>Kun med TDC eller også med fx Tele2?

Ja, det er muligt efter min viden, jf.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-01 18:12

> Ja, det er de (vi).

Nice :)
Er man så helt gået væk fra rå-kobber delen eller prøver man dette og hvis
der ikke er bonus så bruger man skillefilter løsningen eller?

/Dennis

Fra : Kadann

Dato : 18-09-01 18:39

Man prøver rå kobber først, så får man en dele-fætter bagefter hvis
der ikke er kobber.

Det "virker" med alle fastnetudbydere, dog kræves det at man har et
telefonabonnement, hvis man skal have en delt kobber.. dog kan man
ikke have ISDN og delt kobber samtidig, så vidt jeg har forstået.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-09-01 19:41

"Kadann" <kadann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det "virker" med alle fastnetudbydere, dog kræves det at man har et
> telefonabonnement, hvis man skal have en delt kobber.. dog kan man
> ikke have ISDN og delt kobber samtidig, så vidt jeg har forstået.

Det kan man ved TDC for det har jeg

mvh
Gerner

Fra : Kadann

Dato : 18-09-01 20:03

Jeps, men det kan man ikke hos CC, har netop fået det bekræftet.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-09-01 23:30

> Jeps, men det kan man ikke hos CC, har netop fået det bekræftet.

Ok, så blev jeg så klog.

Hvis der kommer fast IP på NE2, så bliver jeg også ved TDC, for det kører
upåklageligt.

mvh
Gerner

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-09-01 10:01

"Gerner Majlandt" <gerner@majlandt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der kommer fast IP på NE2, så bliver jeg også ved TDC, for det kører
> upåklageligt.

Det skulle som tidligere nævnt komme omkring november/december

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 19-09-01 12:52

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3ba85ee0$0$14204$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> Det skulle som tidligere nævnt komme omkring november/december

ja det lyder fint det glæger jeg mig til, men jeg har haft ringet til
Bredbånd salg før jeg skrev indlæget, de ved ikke noget i nu, men jeg kunne
prøve at ringe i november

mvh
Gerner Majlandt

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 20:39

It seems Gerner Majlandt wrote:
>Det kan man ved TDC for det har jeg

TDC's kobber er ikke "delt". Dvs. det er delt mellem telefoni og
ADSL, men ADSL-udbyderen og teleoperatøren er den samme. Med
"delt" mener Telestyrelsen, at eet selskab leverer telefonien,
mens et andet leverer DSL.

Derudover er det rigtigt, at TDC kan levere ADSL på en linje med
ISDN, mens Cybercitys delt rå kobber forudsætter en analog linje.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-01 21:00

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> Derudover er det rigtigt, at TDC kan levere ADSL på en linje med
> ISDN, mens Cybercitys delt rå kobber forudsætter en analog linje.

Så vidt jeg husker er standardaftalen primært beregnet på pots, men delt
ISDN kan dog leveres ved specialaftale
(om CC's udstyr understøtter dette er så en anden sag)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : ---==Doc Holliday==-~

Dato : 19-09-01 19:19

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> Martin Højriis Kristensen
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Som jeg har forstået det, er denne del af aftalen(ISDN) ikke frigivet endnu.

Fra : Benny Pedersen

Dato : 19-09-01 19:45

Gerner Majlandt skrev om Re: Overtagelse af udstyr

og her er min kommentar på det:

> Det kan man ved TDC for det har jeg

problemmet er at man ikke kan have isdn og fuld adsl speed samtidigt
med mindre man bor under 1.7 km fra centralen, derover vil det være en
fordel at bruge eget kobber par til isdn / adsl

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-09-01 21:01

> [...]
>

> --
> Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Vås.! Det kan man sagtens.. Hvis signal/dæmpnings-forhold er i orden, kan
det sagtens lade sig gøre.. Har selv installaret 2mbit på en ISDN 8km fra
nærmeste central..

--
Henrik Sørensen

Fra : Steen

Dato : 19-09-01 22:20

Hvorfor flytte, når du på bredbånd ADSL til en billigere penge kan få ADSL
med fast IP

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 19-09-01 22:42

"Steen" <steinerworld@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor flytte, når du på bredbånd ADSL til en billigere penge kan få ADSL
> med fast IP

Fordi at der er ingen router, og jeg kører med et ip netværk, og bredbånd
skal man så have en pc'er med 2 netkort og den skal så være tændt hvis de
andre skal på nettet, så hvit jeg har forstået

mvh
Gerner