Har lige fået et Noise Control kabinet
Fra : David J. V. Jensen

Dato : 17-09-01 22:45

Har idag modtaget:

Noise Control midi-kabinet m/
Støjdæmpningsmåtter og
350W Papst strømforsyning (1500 rpm)

Det har kostet mig 1.996 kr (hos WebConsult) og ventetiden var hele 5 uger,
men det var ok for mig, da det ikke hastede.

Jeg må sige at jeg er utrolig glad for at have gjort investeringen.
Støjniveauet er sænket betragteligt. Når jeg stiller computeren i dvale, så
er den praktisk taget lydløs. Og arbejder jeg med computeren, så kan kun
blæseren på processoren høres (Pentium III in-a-box original køler).
Fornøjelsen ved at sidde foran computeren er blevet forøget betragteligt.
Og da min computer samtidig står i stuen, så er den mindre støj virkelig
noget der bemærkes. Nu skal jeg ikke længere slukke computeren, hvis jeg
eksempelvis lige vil se TV-Avisen.

Jeg vil sammenligne skiftet med at bytte sin 10 år gamle Lada med en ny
lydløs Mercedes.

Så overvejer man at købe et færdigproduceret og meget støjsvagt system, så
tør jeg godt anbefale Noise Control. Men vær opmærksom på den lange
ventetid.

Mvh.
David

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 17-09-01 23:53

Hej, glæder mig at høre. Men hvad med harddiske har du gjort noget ved dem
eller er de lydløse pga. støjdæmpningsmåtterne? Og hvilken type af harddiske
har du?

hilsen
Lasse1

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 18-09-01 07:32

Dette lille støj problem er nemt og billigt at fjerne.
Bøb en større køler f.eks. en Titan D5T
http://www.titan-cd.com/d5t_n.htm
lav en 7volt adaptor til strømmen, også har du en effektiv køler der
ikke siger en lyd.

Kender det, jeg har lige støj dæmpet min egen computer plus min
server, og er selv enormt glad for resultatet.

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 18-09-01 08:41

"Lasse Bodilsen" skrev:

> [...]
> Køb en større køler f.eks. en Titan D5T
> http://www.titan-cd.com/d5t_n.htm
> lav en 7volt adaptor til strømmen, også har du en effektiv køler der

Tak for rådet.

Jeg har dog bestilt en mere lydløs køler, men det glemte jeg at skrive i mit
oprindelige indlæg.

Det er en en slot1 (!) køler fra Noise Control, der gerne skulle dæmpe
støjen yderligere.

Mvh.
David

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 18-09-01 08:35

"Lasse Engel Pedersen" skrev:

> Hej, glæder mig at høre. Men hvad med harddiske har du gjort noget ved dem
> eller er de lydløse pga. støjdæmpningsmåtterne? Og hvilken type af
harddiske
> har du?

Jeg har ikke gjort noget for at dæmpe harddisken (bortset fra den generelle
effekt fra støjdæmpningsmåtterne), idet jeg har en ældre ret støjsvag IBM
harddisk (8 GB - 5400 rpm).
Dog er den vigtigste grund til, at jeg har valgt ikke at støjdæmpe
harddisken den, at den snart skal udskiftes. Jeg regner med at købe den nye
Barracuda IV model fra Seagate, den skulle være ret lydløs.

Mvh.
David

Fra : Torben Ruby

Dato : 18-09-01 15:08

hejsa David - jeg byggede selv min maskine op i sommers med deres ATX
kabinet og ja alt hvad der hører til af strømforsygning og harddisk
holder(altså blot for at fjerne restancen)(kører forresten IBM 60 GXP 60Gb
og en P4 - 1400MHz) , syntes godt man kan hører en lille forskel med og yden
den - men det jeg er mest gald for er godt nok klappen foran især når man
ser DVD !!
den eneste larm jeg praktisk har er faktisk for kabinet topkøleren.

kan kun anbefale WebConsult.

hilsen Torben