friendly urls (part 2)
Fra : Dennis Hansen

Dato : 17-09-01 21:37

Jeg bliver desværre nød til at starte en ny tråd da jeg får fejl om bad
charset når jeg prøvet at replye på tidligere indlæg i
den originale tråd.

> "Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev
> ForceType application/x-httpd-php
>
> den er bare ikke så god da den også går ud over evt. billeder i et subdir

Så ved jeg ikke rigtig hvordan jeg får det til at virke,
det virkede fint da jeg havde installeret fra RPM pakker, men det jeg har
kørende nu har jeg selv bygget fra source.

Mvh
Dennis

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-09-01 00:00

"Dennis Hansen" <dennis__hansen@hotmail.com> writes:

> Jeg bliver desværre nød til at starte en ny tråd da jeg får fejl om bad
> charset når jeg prøvet at replye på tidligere indlæg i
> den originale tråd.

Så skift charset eller skaf en fornuftig newsreader!

> Så ved jeg ikke rigtig hvordan jeg får det til at virke,
> det virkede fint da jeg havde installeret fra RPM pakker, men det jeg har
> kørende nu har jeg selv bygget fra source.

Hvad kommer den med at fejl?

Jeg antager at det er Apache og PHP du selv har compilet?
Læser den ellers resten af din konfiguration som den skal?
Hvad har du sat AccessFileName til?
Hvad har du sat AllowOverride til? (jeg gætter på det er her dit
problem ligger).

--
Jacob - www.bunk.cc
The most important things, each person must do for himself.

Fra : Dennis Hansen

Dato : 18-09-01 14:18

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> "Dennis Hansen" <dennis__hansen@hotmail.com> writes:

> Hvad kommer den med at fejl?

Jeg har ikke brugt .htaccess file metoden, så fejlen var bare at den ikke
kunne finde filen.
Det er lidt pinligt men det virker nu, jeg fandt en gammel http.conf fil og
brugte den i stedet
og så virkede det, nu kan jeg kalde alle php filer uden nogen extension.

Jeg er i gang med at efterforske hvad det er der gør at det virker.

Ellers mange tak for hjælpen !

Mvh
Dennis