Mail problem PHP
Fra : Lars Lindgren

Dato : 17-09-01 21:35

<?
$to = 'x@x.dk';
$subject = 'Subject of email';
$body = 'Your message with HTML';
$headers = "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

mail($to, $subject, $body, $headers);

?>
----
Hej Alle,

Jeg forsøger at eksperimentere med afsendelse af mail via PHP 4.06
Windows vers., men får fejlmelding:

Warning:
"Unknown error in c:\apache\htdocs\mailtest.php on line 7" (mail($to...)

i C:\windows\php.ini har jeg sat:

SMTP = smtp.worldonline.dk
sendmail_from = tegnestue@worldonline.dk

Og i c:\php\php.ini står:

include_path = c:\php
extension=php_imap.dll (anvendes i anden sammenhæng)

Hvad er der galt - burde det ikke virke ?

Hilsen Lars

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-09-01 23:05

"Lars Lindgren" <tegnestue@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[klip bl.a. opsætning i php.ini som ser ok ud]

> Hvad er der galt - burde det ikke virke ?
>
> Hilsen Lars

Dette løste et lignende problem for mig, så "give it a try"

[quote]
Det lader til at hvis du vil sende mail, SKAL du udfylde din fra-adresse, så
det bliver f.eks:

mail ("kolbe@test.dk", "test", "Her er beskeden", "From:kolbe@test.dk");

Det virker i hvert fald for mig.

Med venlig hilsen
Nikolaj Kolbe
[/quote]

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Lars Lindgren

Dato : 18-09-01 08:39

Tonni Aagesen <use.my@signature.com> wrote:

> [...]
>
> [quote]
> Det lader til at hvis du vil sende mail, SKAL du udfylde din fra-adresse, så

Jeg takker for tippet Tonni/Nikolaj, men det ændrer desværre ikke noget:

Warning: Unknown error in c:\apache\htdocs\mailtest.php on line 2

Er der andre med gode forslag ?

<?
mail("tegnestue@worldonline.dk", "test", "Her er beskeden",
"From:tegnestue@worldonline.dk");
?>

Hvis jeg laver en phpinfo() får jeg at vide at:

SMTP = localhost
(skal vel ændres smtp.worldonline.dk, men i hvilken konfig. fil ?
står allerede til smtp.worldonline.dk i php.ini!)

sendmail_from = no value
(uanset at det ER sat til smtp.worldonline.dk i c:\php.ini)
sendmail_path = no value

Internal Sendmail Support for Windows 4 = enabled (kører dog WIn98)

Hilsen Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-09-01 09:40

"Lars Lindgren" <tegnestue@worldonline.dk> wrote in message
> "From:tegnestue@worldonline.dk");

Hmm.. Er egentlig i tvivl om der SKAL være det, men man PLEJER at have
mellemrum efter kolon.

> Hvis jeg laver en phpinfo() får jeg at vide at:
>
> SMTP = localhost
> (skal vel ændres smtp.worldonline.dk, men i hvilken konfig. fil ?
> står allerede til smtp.worldonline.dk i php.ini!)

Nu er det vel den php.ini, som ligger i dit windows-dir, du piller ved, ik'?

> Internal Sendmail Support for Windows 4 = enabled (kører dog WIn98)

Kom Windows 9x ikke efter Windows 3? Så må det også være Windows 4, bare med
et fjollet navn. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Lindgren

Dato : 18-09-01 10:05

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> Hmm.. Er egentlig i tvivl om der SKAL være det, men man PLEJER at have
> mellemrum efter kolon.

Uanset om der er mellemrum eller ej virker koden ikke, så jeg tror mere
på at det er en opsætningsfejl, men hvor?

> Nu er det vel den php.ini, som ligger i dit windows-dir, du piller ved,
> ik'?

Nemlig, og alt burde være sat korrekt op, men alligevel kommer fejlen.

Er der noget som skal ændres i Apache-opsætning, for at man kan bruge
mail funktion? - eller er det kun c:\windows\php.ini som er relevant ?

Hilsen Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-09-01 10:30

> Nemlig, og alt burde være sat korrekt op, men alligevel kommer fejlen.

Det er jo tydeligt, at du har et problem med at konfigurere PHP. Fx. fatter
den ikke, at du har ændet smtp-server. Det er nok det problem du skal se på
først.

Har du genstartet Apache?

--
Mvh.