Lyddæmpning
Fra : Martin

Dato : 17-09-01 16:33

Jeg har kigget lidt på webconsults hjemmeside.
Er der nogen der har erfaringer med deres dæmpnings måtter??
Er der ellers andet men kan gøre for effektivt at dæmpe støjen?
Hvilke kølere anbefales til dette?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Helbo
mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 17-09-01 21:09

Du kan se mit støjdæmpningsprojekt her:
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Selv om strømforsyningen er støjsvag så larmede den ikke meget mindre end den der
fulgte med kabinettet, så der kan man spare nogle penge.

"Lydpotten" giver mere end man skulle tro !

Med de forskellige materialer er der nok til 2 computere - faktisk kan man bygge 4
PC's op med astfaldplader - og 2 med skumgummipladerne (man bruger en del mere
skumgummi)

--
Flemming
Stop vandviddet http://www.StopCopyDan.dk/

Fra : Martin

Dato : 17-09-01 22:35

Det var ellers noget af et projekt. Jeg havde ikke regnet med at det var så
omfattende.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Helbo
mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-09-01 19:42

> Det var ellers noget af et projekt. Jeg havde ikke regnet med at det var

> omfattende.

Det behøver det selvfølgelig heller ikke være. Du kan starte med at finde ud
af hvad der larmer mest ved at tage strømmen fra de forskellige enheder (HD,
CPU-blæser etc.) kortvarigt. Når du finder den mest larmende kan du udskifte
den med noget mindre larmende, evt. bruge 7-volts tricket
(http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V).
Men jeg kan kun sige, at er man først startet bliver man ret hysterisk, og
er snart ikke tilfreds før den er komplet lydløs
Keller

Fra : jöinz

Dato : 18-09-01 20:28

Blev den så totalt lydløs din computer?

Det er da for sejt :) Det må jeg også have hvis det virkelig har så stor en
effekt.

Mvh. Jens

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 26-09-01 10:50

> Selv om strømforsyningen er støjsvag så larmede den ikke meget mindre end
den der
> fulgte med kabinettet, så der kan man spare nogle penge.

Hej Flemming.

Nu har du ikke opgivet din mail hverken her eller på din side - derfor
skriver jeg her:

Jeg har længe set på din side, det er et udmærket projekt - jeg er dog ikke
i tvivl om hvorfor du har den holdning til PSU'en som du har.

Hvis du har lyst så sender jeg gerne en Noise Control PSU for
sammenligning - på både temperatur og støj.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 17-09-01 21:10

Jeg har selv købt en cpu-køler til min k6 og en 80 mm papst 1500rpm blæser
til en strømforsyning. Det hjalp helt vildt på støjen og kostede ikke
alverden. Det er noget billigere at købe en ny blæser til din
strømfornyning, som jeg gjorde, i stedet for at købe en helt ny
strømforsyning.

Ang. Webconsult, så vær opmærksom på, at der meget vel kan gå 2 uger fra
bestilling til levering.

/Jeppe

Fra : jöinz

Dato : 18-09-01 20:27

Men er en 1500rpm blæser nok til at suge varmen ud?

mvh. Jens