Gemme autocad tegning i et anden filformat~
Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 17-09-01 16:18

Hej med jer !

Sagt med det samme jeg kender ikke meget til autocad, men jeg arbejder med
et projekt i virksomheden, hvor vi skal have tegninger med ud på et rutekort
i produktionen.

Den løsning der ligger lige for er ved brug af et program "FormScape" som vi
har i Virksomheden - men det kan ikke arbejde med de 3 formater - "idw" -
"dwg" i 3D - "dwg" almindelig autocad tegning som alle tegninger ligger på i
dag.

Kan man på nogen måde ved f.eks en makro (eller lignende) få autocad til at
gemme en tegning i 2 forskellige formater f.eks dwg og bmp til hver sin sti
( i forskellige mapper) ? Så tegnestuen automatisk får gemt filformat nr.
2 - når det gemmer tegninger til "sig selv".

På forhånd tak for hjælpen !

Flemming Lauritsen

Fra : LGCool

Dato : 04-04-02 21:42

Hej Flemming.

Der er flere muligheder. Dels er FormScape nu i stand til at håndtere en
række nye formater og dels findes der batchbaserede
filkonverteringsværktøjer på markedet. Disse kan "opstartes" af
FormScape på baggrund af en handling. Kontakt mig evt. vedr. FormScape
på lg@benefit.dk eller via www.benefit.dk

Mvh
Lennart Garbarsch

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 24-04-02 22:46

Hej Lennart Garbarsch !

Tak for interessen, men jeg har fundet en løsning - som går ud på at
udskrive tegninger til fil i PLT format.

Men jeg kunne godt bruge en rutine (batch) der kunne læse alle tegninger i
en mappe og så gemme dem i en anden mappe i PLT format er der nogen der kan
hjælpe med det ?

Flemming M. Lauritsen

Fra : CADmageren.dk

Dato : 01-05-02 14:05

Hej Flemming

Mener du plotfiler?
Hvis ja - har alle tegninger den samme plotopsætning?

Vi kan hurtigt lave sådan en batch rutine.

Med venlig
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen
Autodesk Autorized Consultant

Fra : Uffe Bak

Dato : 02-05-02 08:54

Hej Flemming

Hvis du bruger AutoCAD 2002 - så er der en Batch Plot Utility (med en full
Install) direkte i AutoCAD. Pröv at kigge på nogle af de andre program
options under Start/Programs/AutoCAD 2002/..... Det skulle vist däkke dine
behov.

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic