Crazynight søger rideskoler....
Fra : CRAZYNIGHT

Dato : 15-01-01 14:28

Crazynight, Danmarks største netværk af aktiviteter til polterabends, søger
folk med heste, som kunne tænke sig at tjene penge på at få polterabends ud
at ride.

Læs mere på www.CRAZYNIGHT.dk

Interesseret så mail til os på freelance@crazynight.dk - kun seriøse
henvendelser!

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

75 85 33 93 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-01-01 19:33

On Mon, 15 Jan 2001 14:27:38 +0100, CRAZYNIGHT <info@crazynight.dk> wrote:
>Crazynight, Danmarks største netværk af aktiviteter til polterabends, søger
>folk med heste, som kunne tænke sig at tjene penge på at få polterabends ud
>at ride.

Er du sikker paa det er en god ide at lade fulde folk "lege" med 400+ kg's
dyr ?? Mig bekendt er det ulovligt at foere hest naar man er beruset ??
Endnu mere er det en rigtig god ide at saette fulde folk, der ikke
normalt rider/kan ride/kender hesten/omraadet/... op paa en hest
tit naar det er moerkt.
Jep, rigtig smart.

Jeg har en hest, og selvom jeg godt kunne bruge en extra indtaegt, saa vil
jeg ikke udsaette mit elskede dyr for den behandling. Jeg er overbevist om
at ingen fornuftige heste ejere vil udsaette deres hest for den behandling.
Det er en RIGTIG daarlig ide at blande alkohol og sport. Eller alkohol
og heste for den sags skyld.

Saa naeste gang du faar en god ide der omhandler heste, saa overvej
lige hesten og saa folks sikkerhed. Folk kan taenke selv, det kan en
hest ikke.

ion++

--

A picture allways lies...

Fra : Iben Holst

Dato : 20-01-01 14:48

Hej ...

Nu har jeg slet ikke være inde og se denne hjemmeside "crazynights", men
blot ud af navnet ville jeg bestemt heller ikke stille mine heste til
rådighed.
Desuden er heste (og dyr i det hele taget) ikke noget man bare lige "leger"
med i en sjov stund. Det kan jo gå gruligt galt for alle indvolverede, som
du selv er inde på.

Jeg har dog før haft heste indvolveret i polterabender. Da jeg var leder af
en rideskole havde vi 3 - 4 stk om året. Kun een gang forgik det et helt
andet sted end på rideskolen, men vi var 2 "førere" med og det var KUN en
skovtur i skidtgang med en ædruelig mand.
Ellers forgik det i ridehallen hvor alle medvirkende (undtagen
bruden/gommen) fik påbudt at stå uden for banen og forholde sig rolige og
lavmælte.
Ingen har fået lov til at sætte sig op, før jeg har været sikker på, at
vedkommende var ok med ideen og at denne selv havde været med til strigling
og opsadling m.v. så hest og rytter kunne føle lidt på hinanden. Desuden har
jeg altid påkrævet at der ikke var indtaget alkohol og at rytteren var
udstyret med lange ærmer og bukseben og fodtøj med hæl samt ridehjelm.
Derudover har der også altid fulgt en instruktion i hvordan man generelt
forholder sig på ryggen af en hest. Sidst men ikke mindst har ingen fået lov
til at ride uden et longetov spændt i hesten.
Jeg følte, at jeg havde fuld kontrol over situationen når det forgik sådan
og jeg oplevede ingen uheld eller utilfredse heste.
Så det kan altså godt lade sig gøre hvis man respektere hestene på naturlig
og fornuftig vis og holder stramme regler for deltagerne.

Men polterabender som KUN går ud på tant og fjas for fulde gardiner, burde
ikke holdes i nærheden at hvilkent som helst dyr.

Iben