Digianswers HCC i Win2K og WinXP
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 17-09-01 14:06

Er der nogen indehavere af HCC'en, der har haft held med at få den til
at virke under Win2K og/eller WinXP!?

I så fald vil jeg gerne høre fra dem her!

Jeg har holdt tilbage med at gå fra Win98/WinMe alene pga. af HCC'en,
der ikke umiddelbart kan køre under Win2K.

Findes evt. alternativ software, der kan anvendes sammen med HCC'en?

Anders Lau

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 17-09-01 17:34

> Er der nogen indehavere af HCC'en, der har haft held med at få den til
> at virke under Win2K og/eller WinXP!?

Jeg har installet softwaren under win2k. Det giver en frygteligt masse
fejlmeddelelser, og jeg kan kun læse de modtagede faxer - ikke afsende. Men
der er det alligevel lettere at bruge pc'ens modem.

> Findes evt. alternativ software, der kan anvendes sammen med HCC'en?

Det tror jeg ikke du skal forvente at finde.

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 19-09-01 18:35

On Mon, 17 Sep 2001 18:34:21 +0200, "Jimmy Damsgård"
<noname@nospam.dk> wrote:

[cut]

> [...]
>fejlmeddelelser, og jeg kan kun læse de modtagede faxer - ikke afsende. Men
>der er det alligevel lettere at bruge pc'ens modem.

Har du blot installeret helt normalt under Win2K!? Jeg kan fint
installere selve programmet, men den printer-driver, man udskriver
til, når der afsendes fax. dukker ikke op under "Printers"!?

Jeg har også prøvet under WinXP, som jo skulle kunne håndtere
programmer tilbage til Win95, men her vil ikke engang programmet
installeres korrekt. Der spørges efterfølgende efter en fil kaldet
hcc_044.dll, når jeg forsøger at køre programmet.

Er der en af jer, der kunne maile mig den dll? Jeg vil forsøge at
placere den forskellige steder for at se, om det virker.

Jeg har endda forsøgt at installere gennem Program Compatibility
Wizarden og angive Win95 kompatibel, men med samme resultat.

HCC var forud for sin tid imho og er stadig en god løsning.

Jeg prøver at lægge en forespørgsel hos Ericsson. Man kan højst få
nej...

Skulle vi ikke lige samles om, at give det et ordentligt skud for
boven!? Jeg ville nødig til at investere i nyt udstyr, når den stadig
fungerer fortrinligt!

Anders Lau

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 19-09-01 21:19

> Har du blot installeret helt normalt under Win2K!? Jeg kan fint
> installere selve programmet, men den printer-driver, man udskriver
> til, når der afsendes fax. dukker ikke op under "Printers"!?

Jeg installerede helt normalt og hcc printeren dukkede fint op. Men man fik
en stribe af fejl når man forsøgte at skrive til den. Derfor kan jeg kun
modtage.

> Er der en af jer, der kunne maile mig den dll? Jeg vil forsøge at
> placere den forskellige steder for at se, om det virker.

Den er sendt. Jeg har installeret i c:\hcc og fandt dll'en der.

> Skulle vi ikke lige samles om, at give det et ordentligt skud for
> boven!? Jeg ville nødig til at investere i nyt udstyr, når den stadig
> fungerer fortrinligt!

Synes snart jeg har brugt nok energi på den. Har en server online 24/7, så
når jeg får taget mig sammen skal den sættes op til at modtage fax'erne og
smide dem til Outlook.

/JD

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 20-09-01 14:13

On Wed, 19 Sep 2001 22:19:19 +0200, "Jimmy Damsgård"
<noname@nospam.dk> wrote:

>Jeg installerede helt normalt og hcc printeren dukkede fint op. Men man fik
>en stribe af fejl når man forsøgte at skrive til den. Derfor kan jeg kun
>modtage.

Hvilken version har du installeret? Jeg har den "seneste" ver. 3.3.

>Synes snart jeg har brugt nok energi på den. Har en server online 24/7, så
>når jeg får taget mig sammen skal den sættes op til at modtage fax'erne og
>smide dem til Outlook.

Forståeligt. Det ender nok med, at jeg også investerer i ny telefon
HW.

Tak for dll'en.

Anders Lau

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 20-09-01 20:05

> Hvilken version har du installeret? Jeg har den "seneste" ver. 3.3.

Også 3.3

> Forståeligt. Det ender nok med, at jeg også investerer i ny telefon
> HW.

HCC'en er da stadig en glimrende telefon selvom fax'ens probs er et stort
minus. God telefonsvarer, og jeg bruger af og til at kunne løfte røret
udefra. Den håndfri funktion er også rar når man ikke gider rejse sig:)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-09-01 18:00

Har du prøvet at spørge hos
http://www.digianswer.dk/hcc/

Eller måske er der hjælp at hente hos Ericsson, de solgte også HCC den var
bare med blå i stedet for gul, og med blå skrift hvor der stod "Dist.... by
Ericsson" men fuldstændig den samme

Men meld lige tilbage hvis i finder noget nyt

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 17-09-01 18:04

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at spørge hos
> http://www.digianswer.dk/hcc/

Jeg havde fat i Digianswer for et år siden hvor de afviste at yde yderligere
support på HCC'en. De sagde der ikke ville komme nyt software, da varen er
udgået af produktion.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 21-09-01 14:11

Pdf. artikel om HCC fra Ericsson.