Hjælp....Kæreste og hund.
Fra : Praxis©

Dato : 17-09-01 10:03

Hejsa til alle.
Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig og min kæreste.
Som mange sikkert ved, så har jeg foruden diverse katte, oxo 4 hunde.
1 tæve, 2½ år, forhåbentlig drægtig nu. Men uanset hvad, så skal hun
steriliseres inden næste løbetid. Jeg regner ikke med at hun bliver et
problem i dette.

2 fertile hanhunde, Bowie på 1½ år og Sofus på 4½ år. jeg regner heller
ikke med at de bliver et problem efter alm. introduktion.

1 kastreret hanhund. Rocco på 9 år, som absolut er alfa hannen i min flok.
Næst-kommanderende efter mig. Problemet.

Min kæreste har en fertil hanhund. Max på 4 år. Gravhund. Problemet.

Er der nogen der har en ide eller et kanont godt råd til hvordan vi
præsentere især Rocco og Max for hinanden, med mindst mulig ballade???

Rocco er desværre ikke SÅ social anlagt som han kunne være. Da vi boede i
Kbh. var der mange hundeejere der var bange for ham, fordi han er ret stor
og fordi han bruger, som de fleste rottweilere, en masse lyde, når han
leger, er tilfreds, er opmærksom osv. Så de sidste år vi boede i Kbh.,
omgikkes han kun nogen få tæver og unge hanhunde.
Han fungerer fint i min flok, hvor han jo oxo er den ældste, og både Sofus
og Bowie var hvalpe da de kom til.

Max er, i følge min kæreste, en social anlagt hund, og som alle gravhunde,
meget selvbevidst. Når Max møder andre hunde, er han næsten altid i snor, da
de bor i en by. men det går oxo fint nok.

Problemet er at lade Rocco og Max mødes. Hvordan gør vi bedst det. Min
kæreste og jeg har planer om at flytte sammen, så det skulle jo gerne gå så
gnidningsløst som muligt.
Pt. er planen at min kæreste kommer herop og medbringer Max.

Plan 1. Vi mødes på en mark 500 meter fra mit hus, og lader Max og Rocco
mødes uden snor, og vi som ejere, går væk fra dem hele tiden(=Vi støtter dem
ikke, i evt. provokationer) Og efter
en time eller lign, så følges hjem til mig. Lukke Rocco væk, og så
præsentere Max een af gangen for resten af hundene. Og være på vagt overfor
at mine hunde ikke leger "flok" når de alle mødes på een gang.

Plan 2. Jeg lukker Rocco væk, inden min kæreste kommer. Og så præsentere vi
Max een af gangen for de andre hunde (Sofus, Bowie og Fie) og når det går
fint, så alle 4 for hinanden, og hvis det så går fint, så max og Rocco alene
for hinanden som i Plan 1.

Plan 3. ????????

Nogen der har et forslag, et godt råd, kan hjælpe??
Vi har på ingen måde planer om at skille os af med nogen af hundene.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 19-09-01 08:56

Hejsa Pernille

Uden at vide en farlig masse om det, vil jeg da umiddelbart mene, at plan 1
er ganske fornuftig i forhold til mødet med Rocco. Jeg kan bare ikke helt
lade være med at tænke på, om ikke Rocco bør være til stede når de andre
introduceres for Max? Hvilken leder går sin vej, når nye medlemmer dukker
op? Måske ville det bedste være, at lade Rocco og max mødes på marken som
først planlagt, men lade de andre komme til een efter een, så de alle har
set hinanden an på marken FØR de kommer med hjem? jeg ved ikke om det
overhovedet er muligt for jer sådan rent praktisk...

Håber det lykkedes og glæder mig til at læse om det.

Mvh
Tina