$$ Succeshistorier om opgradering af Aptiv~
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-01 00:44

Okay, jeg har en aptiva - og hvad så? Jeg har ikke selv købt den, og
beholder den kun, fordi fruen synes den har er så pæææn og i øvrigt er
sponseret af hendes arbejdsplads.

Men den er afgjort problembarnet i min lille maskinpark. Jeg underholder
glad og gerne kolleger og familie om min ugelange kamp for at få den til at
acceptere et rimeligt agp-grafikkort i stedet for det lille utålelige
indbyggede. Den har 382 mb velfungerende ram i, men holder stædigt fast ved
128. Den nægter fortsat at assimiliere soundblasterfamilien, og da jeg for
et halvt år siden påtvang den et ekstra hårdpladelager, reagerede den
prompte ved at smide dvd-drevet ud med badevandet - jeg nyder hver dag det
nydeligt designede drev, men har ikke set det på skærmen siden.

Men til processor-opgradering:

Hvor finder jeg en brugbar fremgangsmåde? Jeg fandt nogle hjemmesider med
dejllige tegninger af moderkortet og på skrømt rygter om en mulig
opgraderingssucces. Jeg har gjort besværgelserne, skubbet lakriderne på
plads efter det hellige skrift og styrtet skrigende rundt i stuen (mod uret)
men lige meget hjalp det. Aptiva gumler videre med 266 mhz i timen, selvom
den har fået indopereret en velfungerende pII slot 1 466 processor - den
kunne i det mindste lade være med at starte... hvordan fanden kan den få
hvadsomhelst til at virke langsommere!!!!

Kære hardware-håberjeg-ekvillibrister: Hvordan tvinger jeg aptivaen til at
makke ret?

vh/Torben

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-09-01 07:34

<Torben Abilgaard> skrev i en meddelelse

> Kære hardware-håberjeg-ekvillibrister: Hvordan tvinger jeg aptivaen til at
> makke ret?

Thi hi...en dejlig historie som jeg kun kender al for godt fordi jeg selv
har været den lykkelige ejer af 2 styk Aptivaer.

Men inden du forærer Aptivaen væk så ville jeg lige tjekke i BIOS og al din
nye hardware er registereret herinde.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Psyman

Dato : 17-09-01 16:35

> Kære hardware-håberjeg-ekvillibrister: Hvordan tvinger jeg aptivaen til at
> makke ret?

Nu rør jeg ikke selv den type maskiner med en ildtang, men kig på bundkortet
(eller i den manual der formentlig ikke er med!). Formentlig er multiplyeren
styret af en jumper (eller flere) på bundkortet.