HJÆLP NU!!!!! Opsætning af nætværk i dos u~
Fra : JB

Dato : 16-09-01 23:22

Jeg har en bærbar med defekt CD-rom drev og defekt 1,44 diskette drev
Jeg ved ikke engang hvordan man kommer ind i bios.
Det er en Compaq Amada 4120.

Her er så mit spørgsmål hvordan sætter jeg et pcm kort op på den manuelt
uden styresystem HJÆLP

Fra : SHelmer

Dato : 21-09-01 13:05

Jeg har selv et par stykker af Armada 4100 serien.

Du kan tvinge dig adgang til Bios ved at ændre på hardware opsætningen(tag
et ram modul eller skift hd størrelse) så opdager den det og spørger om du
vil acceptere eller i Setup.

normalt kommer man i Bios vha. en config/setup diskette som kan hentes fra
Compaq eller taste F10 når firkanten blinker i højre øverste hjørne.

Tag harddisken ud brug en adapter mellem 2,5" og IDE (Danbit
http://www.danbit.dk/kat2001/1103.phtml Varenr PRINT-AT 79 Kr)

Eller brug en USB kasse til 2,5 HD (virker under win med USB-support)(Zitech
varenr 280168, 625 Kr.) den kan bruges som bærbar disk bagefter hvis du
køber en 2,5 Hd mere, dog ikke på Armada'en der ikke har USB port.

Sæt 2,5 HD'en i en stationær(Husk Master/Slave jumper konfigurering, se
HD(typisk Fujitsu) website.

Kopier hele win9x bib fra cd over på HD

Læg evt. drivere til specialudstyr heriblandt netkort på HD'en

Lav hd bootbar med SYS kommandoen.

Sæt HD'en i Armada og installer Win9x fra HD.

Installer Netkort

Og der er hul igennem til omverdenen.

mvh

Shelmer