Giv dig tid
Fra : Ulla & Mike

Dato : 16-09-01 23:03

Hej med jer.
Jeg har fået et digt tilsendt af en vi er i forældregruppe med, det ramte
mig meget, for lige i tiden har jeg det ikke så godt, jeg har ikke overskud
til ret meget og er sygemeldt pga.at jeg er helt nedkørt, samtidig føler jeg
at jeg forsømmer alt, men er kommet til den konklution at jeg bliver nødt
til at have ro i mig selv for at jeg kan være noget for min familie.
Der er en efterskrift til digtet hvori der står at pigen der har skrevet
digtet er meget syg af cancer og hun har i sin sygeseng skrevet dette for at
gøre andre opmærksomme på at tiden sammen med ens nærmeste kan blive meget
kortere end man tror og at det gælder om at tage sig tid til at være sammen.
Håber I vil synes om det.

-Citat-
En stille dans.

Har du nogensinde set på børn på en karrussel?
Eller lyttet til regnen der slår mod jorden?
Nogensinde fulgt en sommerfugls elegante leg?
Eller kigget på solen mens den gik mod nat?

Tag en stille dans. Ikke så hurtigt.
Livet er kort. Musikken varer ikke ved.

Farer du gennem dine dage, meget hurtigt?
Når du spørger"hvordan går det?" Hører du så svaret?
Når dagen er forbi, ligger du så i din seng med de næste 100 opgaver kørende
i hovedet?

Tag en stille dans. Ikke så hurtigt.
Livet er kort. Musikken varer ikke ved.

Har du nogensinde sagt til dit barn"vi gør det imorgen"?
Og nåede du ikke at se hvor det sårede ham?
Har du nogensinde mistet overblikket, mistet gode venner- fordi du ikke
havde tid til bare at ringe og sige "hej"?

Tag en stille dans. Ikke så hurtigt.
Livet er kort. Musikken varer ikke ved.

Når du farer sådan afsted mister du halvdelen af glæden ved at nå det.
Når du bekymrer og skynder dig hele dagen, er det som en uåbnet gave- bare
smidt væk.

Livet er ikke et væddeløb. Tag det med ro.
Hør musikken, inden sangen er forbi.

-Citat slut-

Smukt ikke?

--
Hej fra Ulla
-Mit helbred fejler ikke noget selvom jeg er gift og har 2 børn-

Fra : cybs

Dato : 17-09-01 22:55

Ulla & Mike skrev i meddelelsen
<3ba51ff6$0$1024$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej med jer.
> Jeg har fået et digt tilsendt af en vi er i forældregruppe

Ja - det ramte lige i plet - tak for det, Ulla!

Og timingen er perfekt - lige siden terrorangrebet på WTC
har jeg haft den her følelse af, at....... Nå, ja - det står
altsammen i digtet!

susanne