Tredelt bid
Fra : Rikke Steen

Dato : 16-09-01 22:13

Hejsa
Hvad er forskellen på et todelt og et tredelt bid?

Rikke
--------------------------------
Vil du gerne tjene lette penge så sign up her:
http://www.DesktopDollars.com/gateway_click.asp?id=rikke_steen

Fra : Tine Gade

Dato : 17-09-01 10:37

Fra : Miki Hoe

Dato : 21-09-01 15:28

Hejsa Tina..

Din berider tager desværre fejl.. Jeg arbejder til daglig i en
rideforretning og et bid der er tredelt er blødere end det der er todelt..
Hold de to bid op mod hinanden og forestil dig hvordan de to trækker i
hestens mundvige.. Et tre delt er meget blidere fordi det er mere
bevægeligt.... MEN!! Det skal dog siges at de tredelte tit bruges til heste
der er "besværlige" (hvis heste ellers kan være det uden en god grund) fordi
det ekstra led giver hestene noget at tænke på..(så at sige er den uro der
går i benenen pludselig i munden og ikke rettet som en modstand mod
rytteren) det er jo en underlig ting at have i munden lige pludselig...

Så tredelte bid er blødere end todelte..

Håber mit svar kunne bruges...

-miki-

Fra : Benedicte Beck

Dato : 17-09-01 12:39

Hej Rikke
Et tredelt bid har et lille ekstra stykke på midten, så trykket fordeles
bedre.
Jeg rider kun med den nye slags, hvor det midterste stykke også er drejet en
lille smule, så det er mere anatomisk rigtigt i hestens mund.
Mvh. Benedicte