Lydkort virker ikke med Win 2000
Fra : Thomas

Dato : 16-09-01 20:58

Jeg har for nyligt opgraderet fra win98 til win2000. Det gik meget fint,
bortset fra at jeg ikke har kunnet finde win2000 drivere til mit lydkort
(OPTi Audio 16). Kan det tænkes at driveren ikke findes? Jeg har været inde
på producentens hjemmeside - uden held!

Findes der måske en anden driver som virker?

Eller er der noget helt andet galt?

Thomas From

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-01 20:58

"Thomas" <from@phreaker.net> wrote in message
> [...]
inde
> på producentens hjemmeside - uden held!
>
> Findes der måske en anden driver som virker?

Kan det være dem her: http://www.driverforum.com/sound3/945.html
http://www.reborn-in-christ.com/files/Opti_Audio_16.exe

?

venligst Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-01 21:04

> Kan det være dem her: http://www.driverforum.com/sound3/945.html
> http://www.reborn-in-christ.com/files/Opti_Audio_16.exe

Nårr det er det måske ikke alligevel,, i Reame´en i filen, står der:

This software package contains the drivers for Windows 95, Windows 3.1 and
DOS. For Windows 95 users, please refer to the "Windows 95" section.
For Windows 3.1X/DOS users, please refer to the "Windows 3.1X/DOS"
section.

Prøv evt. at søge efter dem på www.google.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-01 21:11

> [...]
inde
> på producentens hjemmeside - uden held!
>
> Findes der måske en anden driver som virker?

Det er et ISA kort ikke? Jeg tror faktisk også jeg har et sådant kort i min
gamle gamle (2 år ca.) købt i bilka

Der står på:

http://www.opti.com/html/drivers.html#audio

Windows 2000 Drivers: OPTi sold its audio chipset business in 1997, long
before the advent of Windows 2000. Microsoft changed the audio standards
under Windows 2000, so we cannot offer drivers for Windows 2000. You need to
install a PCI-based audio card for these OSes

Så måske et nyt og bedre lydkort var løsningen?

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-09-01 07:36

news:3ba5076f$0$1023> Der står på:

> [...]
> install a PCI-based audio card for these OSes
>
> Så måske et nyt og bedre lydkort var løsningen?

Jeg havde tilbage i fortiden et OPTi lydkort og her kunne SB 16
lydkortsdrivere virke...måske de også kan det under Windows 2000??.

--
Venligst
Finn Jensen