dybstrøelse
Fra : vibeke

Dato : 08-01-01 10:46

Vi tænker på at etablere løsdriftsstald (store bokse) med dybstrøelse til
henholdsvis to hannoveranere og tre islændere i en bygning der har fast
gulv. Hvordan isolerer man bunden og hvordan vedligeholder man den. Gode
erfaringer efterlyses. Hilsen Karin og Vibeke

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 11-01-01 17:54

Hejsa...

Jeg har ladet mine gå på byghalm i en periode, uden at muge ud, men blot
sørge for at fordele nyt strøelse henover. Nu har "madrassen den tykkelse
jeg vil have, og så fjerner jeg nye klatter hver dag, og jævner "madrassen"
ud hvis det er nødvendigt, inden jeg fordeler nyt strøelse. Det virker helt
efter hensigten. Til foråret når hestene så skal ud, muger jeg alt ud.
Håber du kan bruge det.

Med venlig hilsen
Bettina