rygning af frosen sild????
Fra : Thomas Nyberg

Dato : 16-09-01 20:05

Hej der ude.

Kan man fryse sine sild ned, og efter optøning. ryge dem.
ps, jeg ryger med Bøge smuld der der bedre til sild???

VH Thomas

Fra : Per

Dato : 16-09-01 20:21

du skal altid fryse sildene inden røgning - ca. 3 dage - det slår eventuelle
mave orm ihjæl
jeg røger med hvad jeg kan få fat i
i den ene bog jeg har står der at det eneste der ikke dur er rødgran

Per

--
Thomas Nyberg <thomas.nyberg@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9o2stg$2ag5$1@news.cybercity.dk...

Fra : Thomas Nyberg

Dato : 16-09-01 20:47

hej Per.

Hvor køber du Rødgram smuld. jeg har en rød gram i haven, med jeg formoder
at smulden skal være tør. jeg bruger en ABU teleskop rør ovn.

og lad os så lige få den.
Når jeg den 22/9 kommer hjem fra Øresund med to-tre sotrte sække sild, hvad
gør jeg så. ang rygning????

har du en link til den "brugsansvisning" må du gerne sende den til mig.

VH Thomas

Per <pniels1@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dZ6p7.4135$lk7.101316@news.get2net.dk...

Fra : Ledøje Udlejning I/S

Dato : 17-09-01 16:55

Hej
Rødgran duer ikke , som det eneste nåletræ

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-01 23:44

Et for årstiden klassisk spørgsmål. Prøv eventuelt at søge på
http://groups.google.com/advanced_group_search

Skriv "sild" som søgeord og "dk.fritid.lystfiskeri" under nyhedsgruppe.
Bl.a. mindes jeg en diskussion af saltemetoder sidste år, hvor en slubbert
bosiddende i Grønland skrydede noget om, hvordan han tog ud om eftermiddagen
og snart vendte hjem med en spandfuld bækørreder. Han mente bestemt, hans
metoder var anvendelige på sild...

vh/Torben

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-09-01 12:52

Man kan udmærket fryse sild, makrel m.v. ned og derefter optø fiskene med
henblik på efterfølgende røgning. Makred kan med fordel nedfryses med
indvolde hvilket bevirker at de ikke bliver så smattede i kødet. Indvolde
fjernes naturligvis inden røgningen. Mig bekendt kan der være parasitter og
lignende i fiskekød. De bliver mig bekendt dræbt ved nedfrysning, hvilket
også er årsagen til at fiskekød som skal anvendes til sushi altid først skal
have været frosset.

Jeg plejer at tørsalte sild og makrel natten over for derefter at vindtørre
fisken 1 til 2 timer hvorefter jeg påbegynder røgningen. Start røgningen ved
høj temperatur og sænk derefter temperaturen til omkring 60 grader i en
times tid. Mig bekendt røger man på Bornholm silden uden først at salte den.

Med venlig hilsen

Mogens Knudsen