Begynderproblemer
Fra : Finn Elmgaard

Dato : 16-09-01 20:07

Jeg ved, dette ikke er let, fordi der kan være så mange årsager, men jeg
forsøger alligevel om der der skulle være nogen, der har et godt
forslag.
Jeg kan ikke starte IIS. Den skal blot køre på en lokal PC for at teste
noget ASP.
Her er nogle facts:
- W2K med SP2.
- Installation af IIS tilsyneladende OK, dog "tyggede" den meget længe
på Configuration of SMTP. I øvrigt kan jeg under Component Services ikke
starte SMTP. Får fejlmeldingen "The autentication service unknown". Ved
ikke, om det har nogen betydning.
- Når jeg forsøger at starte under Internet Information Services, får
jeg en timeout fejl.
- I PWM får jeg beskeden: "WEB publishing is on. Your homepage is not
avalible because default document is off" ???? Jeg har sat flueben ved
Enable Default Document.

Jeg tager med tak imod alle forslag til en løsning.

mvh
Finn

Fra : Anders Holbøll

Dato : 17-09-01 17:12

Finn Elmgaard wrote:

> Jeg kan ikke starte IIS. Den skal blot køre på en lokal PC for at
> teste noget ASP.
> Her er nogle facts:
> - W2K med SP2.

Hvad står der i Event loggen (start => programs => Administrative tools
=> event viewer) når du har prøvet at starte "world wide web publishing"
servicen? (du skal nok kiggen under Application Log).

--
Anders

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 17-09-01 19:11

Anders Holbøll wrote:

> [...]
> => event viewer) når du har prøvet at starte "world wide web publishing"
> servicen? (du skal nok kiggen under Application Log).

Jeg har nu forsøgt forskellige ting og kan oplyse:
- Når jeg forsøger at starte WWW Publishing kommer loggen med meldingen:
"The authentication service is unknown."
- Det samme sker når jeg forsøger at starte FTP og SMTP services. Disse 3
services skulle så vidt jeg kan se være afhængige af IIS Admin Service, som
faktisk er startet.
- Når jeg fra Administrative Tools åbner Internet Services Manager, har jeg
i træet under mit PC-navn Default FTP Site og Default Web Site. Bag begge
disse står der "Stopped". Og de kan ikke starte.
- Jeg er logget på som administrator.

Jeg har nu brugt dage på at få det til at køre, så jeg håber dette kan give
et spor.
mvh
Finn

Fra : Anders Holbøll

Dato : 17-09-01 19:44

En hurtig søgning på http://groups.google.com/ gav disse muligheder:
http://www.iisfaq.com/Articles/134/
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=uwhwTzUGBHA.464%40tkmsftngp07

--
Anders

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 19-09-01 16:08

Anders Holbøll wrote:

> En hurtig søgning på http://groups.google.com/ gav disse muligheder:
> [...]

Tak for henvisningen - nu kører det!
Hvis andre skulle være interesserede: På førstnævnte link er en detaljeret
beskrivelse af hvorledes Microsoft Loopback Adapter og Client for Microsoft
Networks installeres, hvilket åbenbart er nødvendigt for IIS.

mvh
Finn