Begrænsninger på <form type='file'>
Fra : Andreas Jydebjerg

Dato : 13-09-01 12:12

Hej,

Er der nogen måde hvorpå man kan begrænse hvilke filtyper der accepteres af
form feltet?

--
/Andreas

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-09-01 21:12

Andreas Jydebjerg wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen måde hvorpå man kan begrænse hvilke filtyper der accepteres af
> [...]

Det kan du gøre i scriptet, der modtager input fra formen.

MVH Christian

Fra : Andreas Jydebjerg

Dato : 17-09-01 09:01

Man så sparer jeg jo ikke et postback og det er jo træls. Desto mere der
kører på klienten des mindre laver min server

/Andreas

Fra : Rune Glerup

Dato : 16-09-01 19:57

Andreas Jydebjerg skrev:

> Er der nogen måde hvorpå man kan begrænse hvilke filtyper der accepteres af
> form feltet?

Man kunne muligvis gøre noget i stil med dette:

<form action="somethingclever" method="post"
onsubmit="if(this.fisk.value.substr(this.fisk.value.lastIndexOf('.'))
!='.doc'){alert('Der kan kun modtages Word-dokumenter.');return
false;}">
<input type="file" name="fisk" />
<input type="submit" />
</form>

Koden er utestet.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Andreas Jydebjerg

Dato : 17-09-01 09:00

Det lyder bestemt som en mulighed, godt tænkt

/Andreas