Højtalerstøj
Fra : kcdc

Dato : 16-09-01 11:21

Hej alle i NG:

Jeg har lige bygget min nye T-Bird 1000, med et Soltek SL-75KAV op, og når
jeg starter Windows op, så knaser højtalerne skrækkeligt. Det er et SB Live
lydkort jeg har og i den gamle maskine jeg havde (Celeron 566) der var der
overhovedet ingen knas.
Det er som om man kan høre i højtalerne når man bevæger musen og når
hardisken/cd-rom drev aktiveres....................men det er første når jeg
kommer ind i Windows

Hvad skal jeg gøre.........

/kcdc

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-09-01 11:44

"kcdc" <kcdc80@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Det er som om man kan høre i højtalerne når man bevæger musen og når
> hardisken/cd-rom drev aktiveres....................men det er første når

Start med at finde ud af hvor støjen kommer fra.
Det kan du gøre ved at mute de enkelte indgange på lydkortet inde i volume
control.
Jeg vil tro at der er en indgang som du ikke bruger, der ikke er mutet,
måske Mic.
Mute alle de indgange som du ikke bruger, og prøv at høre om det ikke
hjælper.

MVH Jesper Hansen

Fra : kcdc

Dato : 16-09-01 12:25

Tak for hjælpen, det var min "Line In" der lavede støj.............

/kcdc

Fra : Uni Bull

Dato : 17-09-01 06:45

"kcdc" <kcdc80@hotmail.com> proklamerede in

> Tak for hjælpen, det var min "Line In" der lavede støj.............

Jeg har samme problem hos mig - skideirriterende!
Har sikkert noget med jord at gøre (altså i elektrisk sammenhæng )
--
Uni Bull
København K