Skal jeg "satse" på denne computer?
Fra : Lars

Dato : 16-09-01 09:32

Min computer er gået i stykker, og jeg har opgivet at finde fejlen. Således
overvejer jeg at købe en ny computer, som jeg vil udstyre med lydkort (SB
live 1024) og grafikkort (Suma Geforce 2 Pro) fra den defekte computer. På
edbpriser.dk fandt jeg følgende:

Processor AMD Athlon Thunderbird 1400MHz FSB266MHz
Bundkort ECS K7S5A
Ram 256MB PC-266 DDR-RAM
Grafik Geforce 2MX 400 64MB Tc/out
Harddisk 40GB Fujitsu 7200rpm
Lydkort o/b
Speaker 120W
Diskdrev Alps 3.5"
Cddrev 56X Acer Ide
Keyboard Win98 ps/2
Mus Logitech scroll ps/2
Kabinet Codegen 6013 ATX 300W 2års garanti
Garanti 1år

Leveringstid 1-3dage
Pris uden moms 5.155 kr.
Pris med moms 6.444 kr.

Skal jeg "satse" på denne computer?
Har den mangler eller meget dårligt udstyr/hardware?

På forhånd tak!

MVH Lars

Fra : Henrik Petersen

Dato : 16-09-01 14:23

hej Lars

Prøv lige at vente et par uger, mener hvis at Nvidia kommer med et helt nyt
motherboard, som de har designet til blackbox, som microssoft har betalt,
det skulle være 30-40% hurtiger i de test der er lavet, bare netværksdelen
er totalt vildt, netværkskortet skal ikke ned på cpu og arbejde, det meste
at designet er nytænkning, som det andre fabrtikanter gerne ville lave, men
ikke har gjort endnu, da de så skulle lave hele deres produktion om, men
Nvidia, fik jo oxo microsoft til at lave det, så det var jo billigt ikk.
Så mit råd vent lige nogle uger og se hvad de kommer med, så får du det
nyeste og vildeste ikk.
mvh
henrik

Fra : Lars

Dato : 16-09-01 15:15

Henrik Petersen <hep@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_K1p7.12911$9V5.560557@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Nvidia, fik jo oxo microsoft til at lave det, så det var jo billigt ikk.
> Så mit råd vent lige nogle uger og se hvad de kommer med, så får du det

Det lyder alt sammen udmærket, men jeg står desværre og mangler en computer
lige nu, og Microsoft er kendt for at forsinke alt og aldrig overholde
tidsfrister.

MVH Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 17-09-01 06:43

"Lars" <nomail@nomail.com> proklamerede in news:9o2c4r$o4g$1@sunsite.dk:

Vente vente vente - hvis du skal vente på dit og dat så får du *aldrig* en
ny computer.
Lars:
Jeg har i løbet af de sidste 2½ måned samlet tre computere med ECS bundkort
og skulle jeg skifte til bundkort med DDR-Ram så blev det også K7S5A!

Er det den dersens lydløse harddisk ? Ellers ville jeg vælge en IBM-disk!
Jeg ville i øvrigt også fravælge GeForceMX-xxx. Find et GeForce2 GTS med
32MB til samme pris!

God fornøjelse!

--
Uni Bull
København K

Fra : Lars

Dato : 17-09-01 06:50

Uni Bull <Uni.Bull@Worldonline.dk.NOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns911F4E75DAA8CUniBullWorldonlinedk@212.242.40.196...
> "Lars" <nomail@nomail.com> proklamerede in news:9o2c4r$o4g$1@sunsite.dk:

> Vente vente vente - hvis du skal vente på dit og dat så får du *aldrig* en
> ny computer.

Helt enig. Jeg kunne også vente på den nye AMD processor og afløseren af
ATA100, og Sound Blaster næste lydkort osv, samtidig med at det hele falder
i pris, men så får jeg ikke nogle computer lige foreløbig.

> [...]
bundkort
> og skulle jeg skifte til bundkort med DDR-Ram så blev det også K7S5A!

Det vil undersøge. (Jeg er vant til at bruge den lydløse IBM harddisk)

> Ellers ville jeg vælge en IBM-disk!
> Jeg ville i øvrigt også fravælge GeForceMX-xxx. Find et GeForce2 GTS med
> 32MB til samme pris!

MX kortet bliver pillet ud og erstattet med et Suma Geforce 2 Pro

MVH Lars

Fra : raven

Dato : 16-09-01 16:46

On Sun, 16 Sep 2001 10:31:50 +0200, "Lars" <nomail@nomail.com> wrote:

> [...]
>Pris med moms 6.444 kr.
>
>Skal jeg "satse" på denne computer?
>Har den mangler eller meget dårligt udstyr/hardware?

God puter !

Jeg har læst på http://www.amdzone.com at der kommer flere bundkort
med kt266a chipset. Epox skulle shippe 8hka2 med kt266a fra på mandag.
Abit kalder sit kr7a, asus a7v266-a

Dette bliver alle overclocker bundkort, som med f.eks. crucial ram på
nok vil kunne overgå det ecs k7s5a.

Men man skal nok vente ca. 4 uger.

Nforce tror jeg ikke kommer før end til November. Abit venter med
deres NV7 til næste år.

Hov, lige et tip. Dit grafikkort bør have DDR ram. Det yder altså
næsten dobbelt så godt som sdram, - og det er også den ram ydelse de
nu er ved at kunne trække ud af bundkortene.

hilsen

John

Fra : Lars

Dato : 17-09-01 06:43

raven <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rsh9qtcpchlv9otp4l005rbutq4farj0tk@4ax.com...

> [...]
> Abit kalder sit kr7a, asus a7v266-a
>
> Dette bliver alle overclocker bundkort, som med f.eks. crucial ram på

ECS K7S5A får da ellers OK anmeldelser:
http://www.tbreak.com/hard/mobo/ecs_k7s5a/page4.asp

> [...]
> næsten dobbelt så godt som sdram, - og det er også den ram ydelse de
> nu er ved at kunne trække ud af bundkortene.

Det har det også, idet jeg ikke har tænkt mig at benytte det medfølgende MX
uanset om det har DDR eller SDRAM, men jeg vil benytte mit Suma Geforce 2
Pro (DDR) fra den defekte computer.

MVH Lars