Sur hoppe
Fra : dorthe

Dato : 20-12-00 21:07

Jeg har en oldenborghoppe på 5½, som i boksen er utrolig sur og
utilnærmelig. Hun har ørerne fladt ned ad nakken, og sparker, når man er i
boksen mens hun f.eks spiser.
Når hun får sadel på og skal igang med at lave noget, er hun glad og vågen,
mens noget "bimset". Den mindste ting må hun blive forskrækket over.
Hun vil meget gerne bestemme alting, og har ind i mellem held med det, når
hun trækkes med osv. Har nogen et godt råd???

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 20-12-00 21:00

On Wed, 20 Dec 2000 21:07:24 +0100, "dorthe" <dono@image.dk> wrote:

>Jeg har en oldenborghoppe på 5½, som i boksen er utrolig sur og
>utilnærmelig. Hun har ørerne fladt ned ad nakken, og sparker, når man er i
>boksen mens hun f.eks spiser.

   Det er ikke "god tone" at være i boksen når heste spiser :)
Jeg er ret sikker på at Piaff osse kunne finde på at losse ud efter
mig hvis jeg møvede rundt omkring hende mens hun spiste. Du kan jo se
hvordan to heste der skal dele et trug - de bides osse.

> [...]
>Hun vil meget gerne bestemme alting, og har ind i mellem held med det, når
>hun trækkes med osv. Har nogen et godt råd???

   Autoritet - du skal vise hende at du bestemmer.

--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : N/A

Dato : 25-12-00 18:29

Fra : dorthe

Dato : 25-12-00 18:29

Tak for gode råd, jeg var godt klar over at det nok var noget i retning af
lederskab mv, så det må vi arbejde lidt med.
Til Wikey, det var vist mig der "offentliggjorde" Shanes nummer her i ngén
Dorthe

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 26-12-00 18:34

Hej
Hvis I vil se vores heste kan I gå ind på min hjemmeside adressen er
http://home.12move.dk/~alice.trauelsen/

Mange hilsner
Alice