Mynder
Fra : Kim Christensen

Dato : 15-09-01 16:02

Hej NG.

Forleden læste jeg en artikel i et hundeblad om forskellige racegruppers
middellevetid. Den var i reglen omkring, eller over 10 år.
Med en tydelig undtagelse: Mynderne med en middellevetid på bare 7,4 år. Så
vidt jeg ved kan f.eks whippet og en del andre mynder sagtens blive 10 år og
mere, så der må være en eller to "døgnflue-racer" i denne gruppe der trækker
gennemsnittet så langt ned. Jeg har en fornemmelse at det kan være de irske
ulvehunde, for man omtaler ikke gerne levetid i de kredse, men hvem ved noget
med lidt mere sikkerhed?

mvh Kim Christensen

--
Posted from 47.ppp1-4.had.worldonline.dk [212.54.78.47]

Fra : SkyeWoman

Dato : 16-09-01 08:41

JA JA, jeg læste også dette i DKK og tænkte hvor useriøst at sætte alle
mynder i samme gruppe der er fra Italiensk mynde, til Chart Polske, til Irsk
ulvehunde, til Whippet til Bosoi osv......

Godt indlæg:))))) Enig med dig. Men også molosser, er Engelsk Bulldog ikke
også en molos og Bullmastiff osv.....Dumt:)

Skye

Fra : Praxis©

Dato : 16-09-01 10:49

Og Rottweileren er lige så meget hyrdehund, som Molos.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk