Netværk
Fra : Bart

Dato : 15-09-01 15:07

Hej

Kan man have to Ethernet 10/100 mb netværkskort på en computer?
Eller kan man have to forskellige typer netværkstyper på en computer?

ADSL - kan man tilslutte en hub direkte til skillefilteret (ADSL) og så kan
flere computere tilsluttes den?

Men hvis computeren igen skal tilsluttes en anden computer? Derfor den
ekstra netværkskort - eller skal man igen have en ekstra hub tilsluttet
computerens eneste netværkskort?

Venlig hilsen
Bart

Fra : Søren Blom

Dato : 15-09-01 15:53

"Bart" <bart@bart.dk> skrev

> Kan man have to Ethernet 10/100 mb netværkskort på en computer?
> Eller kan man have to forskellige typer netværkstyper på en computer?

Du kan sagtens have to ens netkort i en computer, det havde jegs elv på et
tidspunkt, ingen problemer i det.

> ADSL - kan man tilslutte en hub direkte til skillefilteret (ADSL) og så
kan
> flere computere tilsluttes den?

En hub skal du slutte på din Router, i det stik der ellers forbinder router
og computer.
På hubben tilslutter du så de computer du vil have der skal dele
netforbindelse.

> Men hvis computeren igen skal tilsluttes en anden computer? Derfor den
> ekstra netværkskort - eller skal man igen have en ekstra hub tilsluttet
> computerens eneste netværkskort

Når du har tilsluttet to computer og en netforbindelse via en hub, så kan de
to maskiner snakke sammen og gå online hver for sig.

Men jeg vil henvise dig til dk.edb.netvaerk som er den gruppe der omhandler
din type spørgsmål.

Svar nok?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Bart

Dato : 15-09-01 17:11

Hej Søren

Mange tak for sbarene og det er nok for mig.

Hvis jeg har flere spm. skal jeg nok spørge i dk.edb.netvaerk

Bart

"Bart" <bart@bart.dk> skrev