thermometer til pc??
Fra : søren jensen

Dato : 15-09-01 13:28

jeg mangler et thermometer til at koble på pcen.
jeg har sat solvarme op på taget og vil i den forbindelse gerne måle mine
sol data
det må gerne måle på 3 følrere og gerne med software til at logge data

findes det ??

sjales

www.sjales.com

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-09-01 14:15

> [...]
> sol data
> det må gerne måle på 3 følrere og gerne med software til at logge data

Jaeh, men det er ik' for tøsedrenge...:

Man kunne selvfølgeligt overveje f. ex LPT-interface fra Velleman
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9383
(Kan købes hos www.brinck.dk , koster ca. 1000,-)
samt nogen PT 100 eller IC-temperaturtansducere
(jeg kan ikke lige huske hvad de hedder)

MEN- MEN- MEN:
Det ville være klogt at lave galvanisk adskillelse mellem
PC og 'den ydre verden', og så koster et PCI ADC-kort
med galvanisk adskillelse 3000 til 6000 kroner hos
C.Thiim, Danbit eller Engberg. Hertil kommer (dyr) software!

Det vil i alle tilfælde være klogt at alliere dig med en
elektronikkyndig! (Hvor i DK?)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy