Hjælp til gæstebog på Azero webhotel
Fra : Thom@s

Dato : 15-09-01 13:16

Jeg skal bruge en der har kendskab Azero, og som gider hjælpe mig med at få min gæstebog med Access db, til at virke med databasen
liggende i db mappen!

Jeg har næsten fået det til at virke....bortset fra at gæstebogen stadig smider posteringerne i den gamle database.....det forkerte
sted :)

Her er den kode som Azero har skrevet...den virker næsten....men skriver bare ikke til den rigtige database!:

DBPATH = "d:\home\xxxbrugernavnxxx\db\test\guestbook.mdb" ' Location of guestbook.mdb

Og her er et uddrag af min data.inc fil:

Dim DBConn,DBRs,DBConn2,DBRs2
function CreateDataObject(database)
on error resume next
Set DBConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & database
Set DBRs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Set DBRs2 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

if err <> 0 then
response.end
err=0
end if
End Function

Fra : Anders Holbøll

Dato : 15-09-01 16:12

"Thom@s" wrote:

> [...]
> Set DBConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> DBConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="

Du har jo ikke fortalt, hvordan du kalder "CreateDataObject". Den tager
jo stien til databasen, som parameter.

(vil du ikke være rar at gøre noget ved din linielængde)
--
Anders

Fra : Thom@s

Dato : 15-09-01 19:46