Hvordan skaber jeg forbindelse til MySQL f~
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 15-09-01 01:00

Hejsa!

Jeg skal skabe forbindelse fra min webserver til en MySQL server.

Serveren vil bare ikke som jeg vil og jeg får følgende fejl:
"[TCX][MyODBC]Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)"

Min ConnectionString ser således ud:
cnnDatabase.Open("driver={MySQL};host=freesql.org;uid=X;pwd=Y;database=Z;")

Serveren er en gratisserver (www.freesql.org), som jeg har valgt at benytte
til testformålet.

Har jeg overset noget i min ConnectionString? Jeg har kontrolleret at mit
brugernavn, min adgangskode og mit databasenavn er korrekte.

/Søren

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 15-09-01 14:19

Søren Jacob Lauritsen wrote...
> Min ConnectionString ser således ud:

cnnDatabase.Open("driver={MySQL};host=freesql.org;uid=X;pwd=Y;database=Z;")

Nu har jeg lige læst på eksperten.dk, at man kan bruge følgende
ConnectionString:
cnnDatabase.Open("DRIVER={MySQL};SERVER=SQLServer;DATABASE=SQLDatabase;UID=L
ogin;PWD=Password)

Anyway, hver gang jeg sender "server=X" med til MySQL driveren, så får jeg
tilbage at ODBC ikke understøtter disse properties.

Aarrg hvad nu?

/Søren

Fra : Jimmy

Dato : 15-09-01 15:37

cnnDatabase.Open("driver={MySQL};host=freesql.org;uid=X;pwd=Y;database=Z;")

Hej

Min streng er:

driver={MySql};server=WEBADRESSEN;database=DATABASENAVNET;uid=X;pwd=Y

Den virker for mig på digiweb...

Hilsen Jimmy

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 15-09-01 15:50

Jimmy wrote
> driver={MySql};server=WEBADRESSEN;database=DATABASENAVNET;uid=X;pwd=Y

Så snart jeg smider "server=X" ind i strengen, så vil den bare slet ikke
noget som helst.

Bruger jeg i stedet "host=X", så siger den at MyODBC ikke kan forbinde til
den på localhost!? Det er jo bare ikke localhost, når den får en hel URL til
en helt anden server. Jeg har også prøvet med MySQL serverens IP adresse,
men ak, det giver samme resultat.

/Søren

Fra : Claus O

Dato : 15-09-01 20:09

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> wrote

> Serveren er en gratisserver (www.freesql.org), som jeg har valgt at benytte
> til testformålet.

Herunder er lidt du kan prøve (ellers læs videre her:
http://groups.google.com/groups?as_q=mysql%20connect&as_oq=freesql.org%20freesql
Claus
ps: jeg har aldrig prøvet at connecte til freesql.org, selvom jeg vist har en mysql db der,
men mener også der har været noget snak om myodbc skal være på server der skal connectes
fra, men muligvis kan du finde mere på ovennævnte google link.
**Hvis du finder en løsning da gerne skriv tilbage.

Dim conn
set conn= server.createobject("adodb.connection")
conn.open("dsn=mysqlDSN;uid=myuid;pwd=mypassword;database=mydatabase)

Dim conn
set conn=server.createobject("adodb.connection")
conn.Open
("driver={mysql};server=192.168.0.1;uid=myUID;pwd=myPass;database=myDB")

dim conn as new adodb.connection
conn.open "PROVIDER=MySQL;server=10.1.2.3;DATA SOURCE=glODBC;UID=mycomp;PWD=;DATABASE=Data"