Hvor meget ram anbefalet til WinME bruger?~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-09-01 23:18

Davs.
Hvor meget ram vil I anbefale at jeg anskaffer mig når jeg kører med Windows
ME og spiller mange spil?
Jeg har jo hørt at Windows ikke skulle være så god til at udnytte mere end
128 mb. Men den VIL vel prøve...
Bliver det for voldsomt med 384 i alt eller hva´?
Vil det på den måde bare være spild a penge fordi at Windows måske bare
glemmer alt om resten af rammene?
Jeg er meget interesseret i at høre hvad I andre Windows ME brugere har af
ram og hvad I bruger computeren til.

--
M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på StarWay Online ©

Fra : Jasc

Dato : 15-09-01 15:51

Jeg tror 256 til WinME er rigeligt.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 15-09-01 16:00

Jo men, nu da 256 ikke er så meget dyrere end 128... Så kan der ske noget
ved at man køber 256 mere? Vil Windows bare helt lade være med at bruge de
128 ekstra?

Fra : Anders

Dato : 15-09-01 16:12

Det sker der ikke noget ved. Jeg købte selv 256 mb i marts til 900,- Da de
nu kun koster lidt over 300,- købte jeg 256 mb mere. Jeg har ikke brug for
dem nu , men hvad vil Windows xp og kommede spil ikke bruge... og så kan du
også have mange programmer åbne samtidig.
Anders

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 15-09-01 16:16

okay. Kan det passe at hvis jeg opdaterer biosen til min computer at der så
kan være mere ram i?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-01 12:30

> [...]
> ME og spiller mange spil?
> Jeg har jo hørt at Windows ikke skulle være så god til at udnytte mere end

Jeg hra den arfaring, at efter jeg havde mere end 128 MB ram, kunne
computeren ikke holde på hukommelse mere end en ½ time. Fx med windows ME
kunne computeren slet ikke starte op med 896 MB ram, kun med 512 kunne den
starte op.. Men selvom jeg belv ved med at købe ram,, var den fuldstændigt
drænet for ram efter et meget kort stykke tid.. Fx hvis der var en der
loggede ind på min FTP server,, så kig min computer rimeligt hurtigt ned,,,
Så jeg ikke selv kunne lave noget som helt,, uden at den brokkede sig..
Grafikken forsvandt,, kunne fx. ikke læse news, da teksten var væk!!

> [...]
> glemmer alt om resten af rammene?
> Jeg er meget interesseret i at høre hvad I andre Windows ME brugere har af

Hvad jeg skal jeg sige? Jeg er nu glad for min computer efter at være kommet
væk fra ´windows 98 kernen,,, Kærer nu windows XP, og computeren kærer
fremragende med 896 MB ram, lige meget hvor kraftige graffiske handlinger
man laver,, redigere i et 100 MB billede fx... så er der altid ram ledigt.
Og comptueren kan køre i døgndrift uden at gå ned..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-01 12:32

Ups, undskyld mine mange hurtige tastefejl....

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-09-01 12:42

Min PC´er kom fra fabrikken med 64 MB Ram og Win ME. Dette var dog al for
lidt og kørte utrolig langsom. Jeg satte så 128 MB Ram i og det var som at
få et spark i røven af en hest. Det virkede . Jeg satte så i sidste uge
mere Ram i så jeg kom op på 256 MB, men her sporede jeg slet ingen effekt.
Hastighedsmæssigt m.v. kan jeg ikke med det blotte øje spore en forskel fra
128 MB til 256 MB??. Men OK, det er ældre Win 95/98 programmer jeg bruger
som fra starten ikke kræver det vilde med Ram.

Men nu har jeg 256 MB så er det vel fint for så er jeg klar til Win XP hvis
det skulle blive aktuel en gang

Ang. Win 98.....så ville jeg nu fortrække denne frem for Win ME, men
desværre har jeg problemer med mine USB porte under 98 så jeg hænger lidt
endnu på ME . 3 store firmaer som jeg har været i kontakt med som har med
hardware/software/support at gøre er ikke just fulde af lovord ovefor Win
ME.

--
Venligst
Finn Jensen