usb forlængerledning?
Fra : Magnus Østergaard

Dato : 14-09-01 21:58

Hej,

Jeg har det problem at mine usb porte (2 st.) sidder på bagsiden af min
maskine (bp6).

Jeg skal ofte plugge og un-plugge usb udstyr, men det er svært at komme
til. Bl.a. sidder mus og keyboard i vejen.

Q: Findes der en forlængerledning til usb?
URL og pris.

Q: Hvor følsom er usb ting for plug/un-plug?

Med venlig hilsen

Magnus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-01 22:09

"Magnus Østergaard" <nntp-spam@slackware.adsl.dk> wrote in message

> Q: Findes der en forlængerledning til usb?
> URL og pris.

Nej der findes ingen forlængerledninger... Men man kan sætte en USB hub´s
op.. Hvis de skal forlænges længere,, må man sætte op til 5 hub´s imellem...
USB er kun lavet til en kabellængde på 5 meter.

Du kan købe en 4 ports hub fra 200 kroner,,, Så behøver du heller ikke
klikke dine stik ud/ind hele tiden,,, Kig på edbpriser under,, netværk =>
net-usb

> Q: Hvor følsom er usb ting for plug/un-plug?

De er vel lavet til det?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 14-09-01 22:18

> "Magnus Østergaard" <nntp-spam@slackware.adsl.dk> wrote in message

> Nej der findes ingen forlængerledninger... Men man kan sætte en USB hub´s

Jo det gør der da. Dette er fundet hos B. J. Trading
http://www.bjtrading.dk/

USB-F-2 USB forlænger kabel 1,8M 40,00
USB-F-3 USB forlænger kabel 3M 50,00
USB-F-5 USB forlænger kabel 5M 60,00

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-01 22:26

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> wrote in message
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Jo det gør der da. Dette er fundet hos B. J. Trading
> http://www.bjtrading.dk/
>
> USB-F-2 USB forlænger kabel 1,8M 40,00
> USB-F-3 USB forlænger kabel 3M 50,00
> USB-F-5 USB forlænger kabel 5M 60,00

Okay, det kan så godt være,, men i denne eller en anden NG,, blev der
beskrevet hvordan USB var bygget op. Og for at overholde standarten. Var det
max 5 meter og max 5 hub´s

Fra : Ivan G

Dato : 15-09-01 20:46

> beskrevet hvordan USB var bygget op. Og for at overholde standarten. Var
det
> max 5 meter og max 5 hub´s

Bjarke....sæt dig nu lidt ind i tingene før du fyrer løs til højre og
venstre. Jeg har forlænget kablet til min usb-printer til ialt 14 meter.
Resultatet er fint. Usb forlængerkabler kan købes i alle velassorterede
computerbutikker.

Ivan G

Fra : Morten

Dato : 16-09-01 08:05

"Ivan G" <litz97nospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> venstre. Jeg har forlænget kablet til min usb-printer til ialt 14 meter.
> Resultatet er fint. Usb forlængerkabler kan købes i alle velassorterede

Det er nu ikke helt løgn, der er en teoretisk max længe på 5 meter, men det
kommer jo nok an på hvilken slags udstyr man skal bruge. Din printer har jo
sin egen strømforsyning naturligvis og det kan da være at det har noget at
sige, mens f.eks. mit webcam ikke vil virke før jeg kommer ned omkring de 5
meter, man kan så bruge en aktiv hub og så forlænge videre derfra, så kan
man godt komme over de 5 meter. Såehh det der med at sætte sig ind i tingene
skal du passe på med at sige. Den er god nok, det er ikke noget Bjarke bare
har fundet på!!!

mvh
Morten

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-09-01 18:22

"Morten" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3ba44f92$0$82169$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> skal du passe på med at sige. Den er god nok, det er ikke noget Bjarke bare

At maks længden er 5 meter udelukker jo ikke en forlængerledning, f.eks. 2 + 2 meter,
som Magnus spurgte efter.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Magnus Østergaard

Dato : 16-09-01 22:32

Bjarne Duelund wrote:

...klip..

> At maks længden er 5 meter udelukker jo ikke en forlængerledning, f.eks. 2 + 2 meter,
> som Magnus spurgte efter.

Jeg vil sige tak for alle svar.

Jeg tror det bliver en hub, så er jeg også klar til evt. nyt usb
legetøj.

Min Visor er ikke noget problem, den sidder hvor den sidder. Min
DiskOnKey vil jeg dog ikke rode med på bagsiden af maskinen, og den
kommer jeg til at plugge/unplugge ofte. Så en usb-hub på skrivebordet er
vist en perfekt løsning.

Jeg ved så ikke hvilken en jeg skal købe, er allesammen "IMac style"....

Q1: En 4-ports må være nok, nogle forslag? Er det hip som hap hvilken en
jeg køber?

Q2: Kræver sådan en sag support af software, eller er det bare en
repeat'er? (Jeg er Linux bruger JSYK).

ps. Jeg har aldrig været helt tænt på det med usb, og alt hvad der
ligner noget Mac skyr jeg som pesten.

Med venlig hilsen

Magnus

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 17-09-01 07:13

Magnus Østergaard <nntp-spam@slackware.adsl.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3BA51A4E.8B4E1776@slackware.adsl.dk...
> Bjarne Duelund wrote:
*snip*

> Jeg ved så ikke hvilken en jeg skal købe, er allesammen "IMac style"....
>
> Q1: En 4-ports må være nok, nogle forslag? Er det hip som hap hvilken en
> jeg køber?

jaeh, jeg ville nok nuppe en Sandberg, men det er bare mig...

> Q2: Kræver sådan en sag support af software, eller er det bare en
> repeat'er? (Jeg er Linux bruger JSYK).

USB Hubs er 100% PnP, de kræver godt nok drivers, men heldigvis er devicet "Hub" standard (du burde ikke få problemer)

> ps. Jeg har aldrig været helt tænt på det med usb, og alt hvad der
> ligner noget Mac skyr jeg som pesten.

Det er utroligt hvad en dåse spraymaling til en tyver kan gøre ;)

Fra : Morten

Dato : 17-09-01 21:44

> At maks længden er 5 meter udelukker jo ikke en forlængerledning, f.eks. 2
+ 2 meter,
> som Magnus spurgte efter.

Det siger jeg jo heller ikke, jeg siger jo netop at f.eks mit webcam ikke
virker før jeg kommer ned omkring de 5 meter, hvilket jo altså vil sige at
mit webcam selv er forlænget ikk'?

mvh
Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-01 12:04

"Ivan G" <litz97nospam@mail.dk> wrote in message
> det
>
> Bjarke....sæt dig nu lidt ind i tingene før du fyrer løs til højre og
> venstre.

Det gør jeg da også...

>Jeg har forlænget kablet til min usb-printer til ialt 14 meter.
> Resultatet er fint. Usb forlængerkabler kan købes i alle velassorterede
> computerbutikker.

Selvom at man siger at max lægden til fx en S-bus til en ISDN forbindelse
max må være 10 meter.. Kan man da sagtens få den til at virke med 50 meter
kabel.

Du kan jo også få et netværk op og kører med 500 meter kabel, selvom
standarten siger MAX 100 meter... Sådan er der jo så meget.

Men jeg kom da med et meget godt forslag om en USB hub. Sådan at han heller
ikke skal klikke sit udstyr af og på hele tiden.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-09-01 22:13

"Magnus Østergaard" <nntp-spam@slackware.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til. Bl.a. sidder mus og keyboard i vejen.
>
> Q: Findes der en forlængerledning til usb?

Jeg ved ikke om der findes en forlængerledning, men der findes i hvert
tilfælde det der hedder en USB hub, hvor der kan tilsluttes flere usb
enheder til. kig på:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-usb.asp

Desuden findes både skærme, tastaturer og andre enheder med indbygget
usb-hub, kig selv på www.edbpriser.dk

> Q: Hvor følsom er usb ting for plug/un-plug?

Du skal nok ikke ligefrem bare tage enheder ud mens der læses eller skrives
til dem, men ellers er USB vel beregnet til at kunne tage ting til og fra
mens maskinen kører. Det afhænger dog lidt af hvad type af harware der er
tale om, og sandsynligvis også hvilken version af windows der anvendes.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama