hvilke hest?
Fra : darling

Dato : 30-11-00 13:00

jeg har altid drømt om at få en hest og jeg ved ikke hvilken hest jeg har
brug for og hvor meget det koster og få en opstillet. kan I komme med et
forslag?
jeg er ikke den meste erfaren rytter der findes, så det skal nok være en
hest,som ikke er alt for vild

Fra : tikla@my-deja.com

Dato : 30-11-00 13:53

At drømme om at få en hest kvalificerer ikke til at eje en. Når du ikke
ved, hvad opstaldning koster, og hvilken hest, der passer til dig, så
ved du formentlig heller ikke meget om, hvad det ellers kræver at have
hest? Ved du hvad den skal have at spise, hvor tit den skal have smed
og sådan noget?

Hvis det er rigtigt at du ikke ved så meget, så start med at finde en
halvpart, hvor du også skal deltage i pasningen af hesten. Få samtidig
undervisning og lav en aftale med hestens ejer om, at hun lærer dig
noget om at have hest. Det skal helst være et sted med flere heste,
ikke hos en der har hest hjemme i baghaven, og som måske ikke ved mere
end dig. Får du en god halvpart, så lærer du noget, samtidig med at
hele ansvaret ikke er dit alene.

Når du ved noget om, hvad hesten skal have at spise, hvad det koster,
hvordan man finder den rigtige sadel, hvornår man ringer efter
dyrlægen, hvad man gør hvis hesten får unoder, hvem du kan få til at
hjælpe, hvis den laver ballade og meget meget mere, så er du klar til
at have hest.

Tag ridemærkerne, så lærer du rigtigt meget om heste, når du har taget
ridemærkerne, så er du nok klar til at få en hest, der er opstaldet på
en rideskole, hvor du kan få hjælp til hesten. Spørg på den nærmeste
rideskole om ridemærker, de fleste rideskoler eller rideklubber har
undervisning i det. Og husk at man ikke har hest hjemme i garagen, men
på et godt sted, hvor der er ridebane, en god stald og folde og
mennesker der ved noget om at passe heste.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : Tine Gade

Dato : 30-11-00 20:27

Godt svar!

Husk bare på at ude på landet med de små rideklubber kan man sjældent tage
ridemærker, men sagtens lære noget alligevel.

Tine

() ()
('.')
(")_(")

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 07:53

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-00 07:53

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse news:906v5v$bq3$1@news.inet.tele.dk...
> Kan man tage ridemærker uden at være medlem af en rideklub

Nej, da det er klubben der står for undervisningen mv.

> og er der aldersbegrænsning på at tage dem?

Det har jeg aldrig hørt der skulle være.

Morten Fruergaard
'00 Beach Buggy projekt sælges.
Se på www.buggy.dk eller ring på tlf. 21230025

Fra : jan h nielsen

Dato : 08-12-00 20:39

Hejsa.
Du skal først finde ud af hvad du vil bruge den til.
du skal også være sikker på at du har tid til den
så skal du begynde og kigge omkring efter en hest du har behov for. Du
skriver du ikke er den mest erfane rytter. Derfor er det vigtigt at du
finder en der rolig og en du kan lærer noget på.
Forlang altid at være med til at tage den ind fra folden, strigle og sadel
op. Det er også vigtigt at du lige prøver den. Vær kritisk og prøv mange
heste/ponyer. hvis du finder den rigtige så tag den. Det gjorde jeg.
Held og lykke.
Kærlig hilsen Naja Mogensen