Mitac 7521+
Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-09-01 20:49

Faldt lige over denne Mitac 7521+
64 MB grafikkort på en bærbar ??
Det er sku' da en del, men man skal måske
ha' mindtst 256 MB ram da det er shared...men alligevel...

http://www.mitacuk.com/products/detail.asp?id=77

Fra : Claus Sørensen

Dato : 14-09-01 20:51

Jeg vil anbefale dig at få en maskine med separat grafikchip. Det er langt
hurtigere end shared RAM.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-09-01 21:02

"Claus Sørensen" <claus@laptop4u.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil anbefale dig at få en maskine med separat grafikchip. Det er langt
> hurtigere end shared RAM.

****************

Hvilke modeller har sådan en chip ?

Hvad med Geforce GO ?

Fra : Claus Sørensen

Dato : 14-09-01 22:06

Det er typisk de helt billige value maskiner der bruger shared RAM. Dette er
fx. Asus A1300, alle Vega og alle Targa.

Maskiner som Asus L8400, Toshiba, IBM, FIC og mange flere bruger rigtige
chipsets som S3 Savage, ATI og Nvidia Geforce2go.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-09-01 22:51

> [...]
>
> Maskiner som Asus L8400, Toshiba, IBM, FIC og mange flere bruger rigtige
> chipsets som S3 Savage, ATI og Nvidia Geforce2go.

********************

Jeg mener driverne, som skal installeres
på MITAC's netop er ATI's ?

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-09-01 22:51

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-09-01 22:51

Fra : Claus Sørensen

Dato : 15-09-01 15:22

Det forstår jeg ikke.

På denne side står der at det er SIS 630 integreret chipset der bruges.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 15-09-01 21:13

> Det forstår jeg ikke.
>
> På denne side står der at det er SIS 630 integreret chipset der bruges.
> [...]
**********************

OK..jeg har nok haft 6120'eren for meget i tankerne..,o)
Faldt iøvrigt over en test af denne halvgamle model:

Data Team Mitac 6120N Pris: 20.369 kr.
Med en pris af lidt over 20.000 er vi landet ved Mitac 6120N. I den er der
blevet plads til en Pentium III 650 MHz, altså et lille skridt opad igen,
men stadig med 64 MB ram. Til gengæld er vi røget ned på en 5 GB harddisk.
Vi er blevet ved cd-rom-drevet (i modsætning til DVD-drev). Og i
skærmstørrelse er vi tilbage til de 14,1 tommer med tilhørende opløsning i
1024 x 768. Disse centrale tab af specifikationer forekommer helt
fornuftige. Når vi dertil lægger muligheden for at se video på et tv-apparat
via SVHA-udgang, må vi sige, at Mitac 6120N er en ganske velbestykket sag.

Ydelse
Det udmønter sig i høj grad i praktisk ydelse. I Content Creation falder
Mitac helt ud af den nedadgående tendens og lægger sig nærmere op ad 27.000
kroners-klassen end ad sin egen. Ser vi på hvorfor (på
WinBench-resultaterne), er det tydeligvis et højtydende processorsystem, det
handler om. Vi er sandelig tilbage i Pentium III-miljøet. Hvorimod resten af
subsystemerne yder mere normalt, dog fremdeles over prisklassens niveau.
3D-mæssigt står Mitac 6120N derimod svagt. Med sin ATI Rage Pro AGP kan den
trods sine 8 MB ram i grafikkredsene ikke levere et testresultat.

Kort sagt
Det ser virkelig ud til, at der er strømmet valuta til denne maskine. Både
bestykningsmæssigt og ydelsesmæssigt leverer den overdådigt til prisen.

Fra : Uni Bull

Dato : 17-09-01 06:33

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> proklamerede in

> Kort sagt
> Det ser virkelig ud til, at der er strømmet valuta til denne maskine.
> Både bestykningsmæssigt og ydelsesmæssigt leverer den overdådigt til
> prisen.

Kort sagt, så yder en P133 med 2MB grafikkort og formidabelt til prisen....
Primært fordi prisen er lav!
¨
Nej - hvis man kigger på bærbar og bare tænker på at nævne ordet
"grafikkort", så skal man holde sig fra SiS630!
Kig på www.dell.dk og se hvad du kan få i Inspiron8000- eller 8100-serien -
kan leveres med op til 32MB GeForce2GO (læs: GeForce2MX)
--
Uni Bull
København K

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-09-01 11:47

Jeg er enig - bortset fra det med Dell Men hvis man kan leve med at gå
rundt med en mursten på 3,5 - 4 kg. så er det vel i orden

Claus Sørensen, Laptop4u