Runde IDE kabler og ATA66/100
Fra : jöinz

Dato : 14-09-01 15:53

Mit spørgsmål lyder på. Jeg har kun ATA 33 understøttelse på mit Abit BH6.
Jeg jeg så overhovedet bruge disse kabler? Jeg ved godt at jeg intet ville
få ud af det hastighedsmæssigt, det er også kun for at få mere air flow i
min computer.

Mvh. Jens

Fra : Villy Jensen

Dato : 14-09-01 16:10

> [...]
> få ud af det hastighedsmæssigt, det er også kun for at få mere air flow i

Hvad med selv at runde dine kabler?
Det er sjovere og billigere...

http://www.mikhailtech.com/articles/crd1.shtml
http://www.mikhailtech.com/articles/crd2.shtml
http://www.8ung.at/hotrod/IDE.htm
http://www.pcpowerzone.co.uk/rounded_cables.html

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : JSM

Dato : 14-09-01 19:03

"> Hvad med selv at runde dine kabler?
> [...]
Helt enig.
Jeg er selv edb-tekniker, og firmaet jeg arbejder sælger da også de
specielle runde kabler - til de kunder som insisterer på at få dem.
Men de - kunderne - får også at vide hvordan de selv kan lave dem runde.
Hvis du i forvejen har sat dine kabler ordentligt og pænt og stripset dem
sammen, så tror jeg i øvrigt ikke på at du vil få ret mange promilles
forbedret airflow i dit kabinet. Det største gennemtræk vil formentlig være
i din tegnebog hvis du bruger penge på runde kabler . Brug hellere
pengene på extra kabinetkølere hvis du har brug for bedre airflow i dit
kabinet.

--
MVH
JSM

Fra : jöinz

Dato : 15-09-01 13:40

OK, tak for hjælpen.

Et sidste spørgsmål. Hvis jeg nu alligevel køber sådan et kabel, ville jeg
så kunne sætte det i mit motherboard selvom det kun understøtter ATA33 ?
Forudsat at kablerne kører ATA66/100

Mvh. Jens

Fra : JSM

Dato : 16-09-01 12:50

"jöinz" <jöinz@dead.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> så kunne sætte det i mit motherboard selvom det kun understøtter ATA33 ?

Ja.

Fra : jöinz

Dato : 16-09-01 20:35

Takker :)

Fandt lige en side med en guide om hvordan man laver runde kabler:

http://www.virtual-hideout.net/guides/rc/index.shtml