Anbefaling af trådløst tastatur
Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 14-09-01 11:19

Jeg er blevet træt af den s.... ledning til mit tastatur.

Jeg skal så ud og købe et billigt tastatur med radioforbindelse.
Det skal helst ikke have alle de multi-funktionsknapper, som
producenterne åbenbart mener vi ikke kan leve uden.
Det må gerne have lidt vægt.
Det skal ikke være for dyrt da jeg kun har SU.

Hvad kan anbefales???

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-09-01 12:01

logitech har lavet et (næsten) standard trædløs tastatur som jeg er en glad
ejer af. Det vejer lidt mere end deres alm. tastatur men det er ikke meget.
Jeg tror det koster 399,- på tilbud

Michael

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 14-09-01 13:17

> [...]
glad
> ejer af. Det vejer lidt mere end deres alm. tastatur men det er ikke

Hvor har du købt/set det?

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 14-09-01 13:18

Og hvad hedder det?

Fra : Morten Hougs

Dato : 14-09-01 13:20

Jeg har selv et Logitech Cordless Desktop sæt, med et 'knæk' tastatur. Jeg
er egentlig glad nok for det, men jeg ville nok ikke købe et lign. hvis jeg
skulle have et nyt. Hvorfor ikke? jo:

Tastaturet i sig selv er godt nok. Jeg er glad for 'knækket', men det kræver
lidt tilvænding. Jeg synes den største fejl ved tastaturet er at man kan
ikke se om capslock, numlock eller scroll lock er slået til eller fra, med
mindre man indstallere logitech software - til Windows. (Jeg ved ikke om det
findes til Linux eller lign.) Jeg vil gerne kunne se om jeg har caps lock
tændt hvis jeg kører dos/linux eller hvad man nu kunne finde på at køre af
OS. Det er slemt nok at næsten alle nye tastaturer er født med windows
taster, men ligefrem at gøre visning af capslock/scrolllock/ numlock
software afhængig.... det er lidt en brøler. Desuden har Logitec vendt
pgup/pgdn gruppen en smule underligt: i stedet for at have "3 hen, 2 ned"
som et alm. tastatur, anvender logitec "2 hen, 3 ned".

Det har desuden 'multimedia gummi knapper' som jeg ikke bruger, men disse
kan omprogrammeres til hvad du nu synes er fedt - hvis man altså installere
logitech softwaren. Det er mig en gåde hvorfor producenterne mener vi skal
have gummi knapper/multifunktionsknapper. Go figure.

Tastaturet er ikke særlig tungt.. det er jo kun billigt plastic. Man kan
ihvertfald ikke slå nogen ned med det, lissom man kan med de gamle Ibm
'klik' tastaturer.

Jeg kan ikke lige huske prisen, men det kan du vel selv finde ud af.

/Morten