Hvidt lag på fisk øje....
Fra : Brian Christensen

Dato : 22-01-01 18:58

Hej NG

Efter at have flyttet et par fisk, konstaterede jeg at den ene under
transporten havde skadet/skrabet det ene øje, så der er kommet et hvidtlag
eller hinde på.

Jeg har puttet havsalt i akvariet 1 teske til 50 l - er der nogen der har et
andet og måske bedre råd???

mvh

Brian Chrsistensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-01-01 20:05

Brian Christensen <bc@time4media.dk> skrev i en
> [...]
> eller hinde på.
>
> Jeg har puttet havsalt i akvariet 1 teske til 50 l - er der nogen der har

Med mindre det er en stor skade øjet har fået, vil det under normale
omstændigheder
hele op selv uden brug af medikamenter. Er skaden større vil det nok
være godt at tilsætte noget
svampemedicin.

Carsten

Fra : Brian Christensen

Dato : 22-01-01 20:53

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omstændigheder
> hele op selv uden brug af medikamenter. Er skaden større vil det nok

tak for svaret ..det du siger er faktisk at det er et svampeangreb der
sætter ind på en sådan læsion eller ???

Brain

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-01-01 22:41

> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> tak for svaret ..det du siger er faktisk at det er et svampeangreb der
> sætter ind på en sådan læsion eller ???

Det har jeg ikke noget belæg for at sige, men hvis det ikke heler selv i
løbet af nogle
dage, så er chancen for at der går svamp i det stor.

Carsten