NetExpres
Fra : Bjarke Larsen

Dato : 14-09-01 10:37

Hej Gruppe

Min kammerat har en netexpres ADSL-linje ved TDC. Han er lige flyttet og
har ligeså fået flyttet hans linje. Teknikeren der var inde i den nye
lejlighed, sagde at ikke havde brug for sit ATM-kort. Han kunne bare bruge
hans almindelige Ethernetkort.
Mit spørgsmål er: Kan det virkelig passe? Da jeg fik min NetExpres, skulle
jeg købe et kort af TDC-teknikeren. Han påstod dengang at man ikke kunne
bruge mit Ethernet-kort.
Håber i kan hjælpe mig

På forhånd tak
Bjarke Larsen

Fra : Søren Andersen

Dato : 14-09-01 11:37

"Bjarke Larsen" <kokamok6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skulle
> jeg købe et kort af TDC-teknikeren. Han påstod dengang at man ikke kunne

Din kammerat har jo nok fået installeret Netexpress med router løsning på
den nye adresse, og her bruger man "Ethernetkort" i stedet for.
Spørg lige din kammerat om ikke han har fået en Speedstream router med (en
lille sort kasse).

--
Søren Andersen

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 15-09-01 00:21

> [...]
> den nye adresse, og her bruger man "Ethernetkort" i stedet for.
> Spørg lige din kammerat om ikke han har fået en Speedstream router med (en

Det var nemlig også det jeg sagde til ham, men han har ikke fået nogen
router, men det skal han jo nok have så.
Tak for svarene gruppe

Venlig hilsen
Bjarke

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 15-09-01 09:04

"Bjarke Larsen" <kokamok6@hotmail.com> wrote in message

> Det var nemlig også det jeg sagde til ham, men han har ikke fået nogen
> router, men det skal han jo nok have så.

Ikke nødvendigvis. Man kan godt køre uden router hvis man installerer en
PPPoE-klient på computeren. (Selvfølgelig skal han da have en router, nu når
den følger med abbonnementet, men han kan altså godt bruge forbindelsen
uden.)

--
Jimmy Nielsen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 14-09-01 11:36

> [...]
> hans almindelige Ethernetkort.
> Mit spørgsmål er: Kan det virkelig passe?

Ja. TDC har snart i ret lang tid kun installeret Ethernet løsninger når de
sætter en NetExpress op. Disse Ethernet-NetExpress omtales ofte som
NetExpress 2.

--
Jimmy Nielsen