adgangsrettigheder på apacheserver
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 14-09-01 10:29

hejsa

Jeg har fulgt med her får at se hvordan man opretter .htaccess og
htpasswd fil.

så langt så godt...

Når man går ind på min hjemmeside i et vestemt bibliotek spørger den
også om password

selv om jeg flere gange har kontrolleret at user og password er
rigtige bliver jeg afvist.

..htaccess filen er placeret i det bibliotek, som skal beskyttes.

..htaccess har følgende indhold :

AuthName "restricted stuff"
AuthType Basic
AuthUserFile /htdocs/htpasswd.txt
require valid-user

htpasswd er placeret i /htdocs/ nok ikke det smarteste, men det er
bare indtil det virker så flytter jeg rundt på det.

server spørger om user og password, men får besked om at citat :

Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the
document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g.,
bad password), or your browser doesn't understand how to supply the
credentials required.

Hvad gør jeg galt her....nogle forslag. Hvilke filer skal rettes og
hvad skal der ændres ?

mvh

Mogens Jørgensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-09-01 10:44

"Mogens Jrgensen" <notmyemail@pc.dk> wrote in message
> AuthUserFile /htdocs/htpasswd.txt

> htpasswd er placeret i /htdocs/ nok ikke det smarteste, men det er
> bare indtil det virker så flytter jeg rundt på det.

Ligger "htdocs" virkeligt i roden?
Og har du styr på filnavnet? I .htaccess hedder den "htpasswd.txt", men
sætningen efter skriver du "htpasswd".

> This server could not verify that you are authorized to access the
> document requested.

Prøv lige at kigge i "error_log". MÅSKE står der noget interessant der.

> Hvad gør jeg galt her....nogle forslag. Hvilke filer skal rettes og
> hvad skal der ændres ?

Måske er der fejl i din password-fil. Husker du at kryptere passwords osv?
Vis os evt. til password-fil, men brug et midlertidigt password. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 14-09-01 11:09

Jeg har prøvet at ændre i stien, så får jeg en error 500 fra serveren
og kommer ingen gang til hvor den beder om password, så stien burde
være ok i .htaccess

adressen til min biblioteket på min server som skal passwordbeskyttes
er :

http://yff.d2g.com/phpmyadmin/

..htaccess filen ligger i dette bibliotek og ser ud som følger :

AuthName "restricted stuff"
AuthType Basic
AuthUserFile /htdocs/htpasswd.txt
require valid-user

filstrukturen er :

D:\Program Files\Apache Group\Apache\htdocs\phpmyadmin\

i ovenstående bibliotek ligger .htaccess.

htpassword.txt ligger et bibliotek længere oppe :

D:\Program Files\Apache Group\Apache\htdocs\htaccess.txt

og da document biblioteket er :

D:\Program Files\Apache Group\Apache\htdocs\

har jeg svært ved at se problemet ??

password filen htasswd.txt indeholder :

ole:IuYoamjm/H/qM

Biblioteket er tomt, så der sker intet ved at lægge det ud online

Håber ovenstående hjælper en smule på problemløsningen ?

Mogens Jørgensen

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 14-09-01 11:11

Hmm glemte error.log filens indhold...

[Fri Sep 14 12:08:24 2001] [error] [client 1.1.1.1] (2)No such file or
directory: Could not open password file: /htdocs/htpasswd.txt
[Fri Sep 14 12:08:24 2001] [error] [client 1.1.1.1] user not found:
/phpmyadmin

hjælper det på løsningen ?

Mogens Jørgensen

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 14-09-01 11:21

nu fik jeg rettet det med filplaceringen på plads... nu mangler jeg
bare følgende fejl i error.log :

user ole: authentication failure for "/phpmyadmin": password mismatch

jeg har brugt htpd-win.exe til at lave password med... er der nogle
fejl her ??

eller findes der en anden metode ?

Mogens Jørgensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-09-01 11:50

> [...]
>
> user ole: authentication failure for "/phpmyadmin": password mismatch
>
> jeg har brugt htpd-win.exe til at lave password med... er der nogle

htpw-win.exe?

Måske skal der være et linjeskift efter password, selv om der kun er én
linje. Nu gætter jeg bare... :)

--
Mvh.

Niels Andersen