RAM
Fra : Ida

Dato : 14-09-01 08:52

Jeg har pt en blok på 64 mb SDram. Kan den suppleres med blok på128 mb? Mit
bundkort understøtter op til 256 mb. Jeg synes bare aldrig jeg har hørt om
192 mb ram i en computer.

Hilsen Ida

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 14-09-01 09:25

"Ida" <ibrygmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Mit
> bundkort understøtter op til 256 mb. Jeg synes bare aldrig jeg har hørt om

Ingen problemer med 196 Mb. Du kan have alle kombinationer (indenfor
bundkortets begrænsninger) af (16), 32, 64, 128, 256 og 512- blokkene. Fx.
256+32=288

Det kan dog være en fordel at sætte den største blok i den første sokkel,
dvs. der hvor de 64 Mb sidder nu.

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 14-09-01 09:34

"Ida" <ibrygmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Mit
> bundkort understøtter op til 256 mb. Jeg synes bare aldrig jeg har hørt om
Tjaa, det har du når du har læst dette: Det virker fint i min commer

et hint: NOGLE gange er det en fordel hvis de er ram-moduler af samme mærke.
Jeg kan ikke bevise det på nogen måde, men jeg har aldrig haft problemer
hvis jeg har brugt ram-moduler fra samme producent mens jeg derimod ofte har
oplevet det modsatte...

MVH
Thomas

Fra : Atcox

Dato : 14-09-01 15:01

> [...]
> Jeg kan ikke bevise det på nogen måde, men jeg har aldrig haft problemer
> hvis jeg har brugt ram-moduler fra samme producent mens jeg derimod ofte

Jeg kan så lige sige at jeg i tre forskellige bundkort har haft ram af
forskellige mærker
og hastigheder kørende fint sammen.

Pelle.