Prisfald på TFT Skærme ?
Fra : Fist of Fury

Dato : 13-09-01 23:51

Hej..

Har lige set at man nu kan få en 17" TFT til ca. 5700 kr, er der nogle der
ved om dette prisfald vil forsætte eller om det vil stabilisere sig igen.

Takker

Fra : raven

Dato : 14-09-01 08:11

On Fri, 14 Sep 2001 00:50:42 +0200, "Fist of Fury" <no@spam.dk> wrote:

>Hej..
>
>Har lige set at man nu kan få en 17" TFT til ca. 5700 kr, er der nogle der
>ved om dette prisfald vil forsætte eller om det vil stabilisere sig igen.

Der er bygget kæmpe fabrikker til produktion af TFT skærme, og det
begynder at skinne igennem.
Ja, regn bare med at den udvikling vil fortsætte.

Scharp er en af hovedaktørerne. De producerer mange traditionelle TV,
men regner med i 2005 at stoppe produktionen af TV-rør til fordel for
TFT.

Desuden er $ vel ret højt oppe.

mvh

John

Fra : raven

Dato : 14-09-01 19:46

On Fri, 14 Sep 2001 09:11:00 +0200, raven <johnknuhtsen@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>
>Scharp er en af hovedaktørerne. De producerer mange traditionelle TV,
>men regner med i 2005 at stoppe produktionen af TV-rør til fordel for

Sharp hedder det.

John

Fra : Dr. Ralph

Dato : 14-09-01 22:08

> [...]

>ved om dette prisfald vil forsætte eller om det vil stabilisere sig igen.

Set over en længere periode JA - i takt med at CRT skærme blive afløst
af TFT, som jo til stadighed bliver lavet i bedre og bedre kvalitet.

Men der går nok yderligere 2-3 år før TFT bliver lavet i en kvalitet,
der har samme farveægthed som CRT skærme (og dermed kan bruges af
grafikere og DTP'er) og som vil have ligeså hurtig opdateingsfrekvens
som CRT skærme (og dermed kan bruges af 3D gamere).
Når dette sker, så vil ALLE - og jeg mener ALLE - efterspørge TFT
skærme - og produktionen vil være i top - og dermed vil prisen falde
drastisk - til den tid altså i 2003 stykkker vil du kunne få en TFT
15' i top kvalitet til 2500 kr.

Som det er nu, så kan 15' TFT i top kvalitet fås fra 5000 kr - og 17'
TFT i topkvalitet fra 9000 kr.
Den TFT skærm du har set til 5700 kr for 17' må være absolut bundskrab
- og jeg kan kun anbefale at købe en sådan NO-Name skærm efter en
grundig gennemtestning og evt. gennemlæsning af anmeldelser af
skærmen.

På kort sigt (1 år frem) tror jeg ikke vi vil opleve drastiske
prisfald på TFT skærme, da de allerede nu er kommet langt ned pga af
producenterne har fået lavet nye fabrikker og omstillet de fungerende
fabrikker fra CRT-produktion til i øget omfang TFT-produktion.

Men man vil snarere opleve, at stadig flere TFT skærme vil dukke op i
stadig højere kvalitet til samme pris, hvilket jo indirekte er et
prisfald.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com