PC slukkede af sig selv
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-09-01 22:22

Hej men'sker,

Jeg sad og spillede Max Payne, da min PC pludseligt slukkede af sig
selv, hvilket jeg ikke har oplevet før. Ingen andre enheder i samme
stikdåse blev berørt, så det var ikke fordi der gik en sikring, eller
noget. Jeg åbnede kabinettet, checkede at alle kabler sad ordentligt
fast (det gjorde de), hvorefter jeg uden problemer kunne starte
maskinen op igen.

Jeg har lige startet AOpen's Hardware Monitor op, og der er ingen
unormale tal at se. Hvad kan være skyld i udfaldet? Klumper i
strømmen? Bør jeg være urolig?

- Thomas

Fra : DareDevil

Dato : 13-09-01 22:27

Det kunne evt. være din PSU der ikke er kraftig nok til systemet...
Ellers ved jeg ikke hvad det skulle være...

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-09-01 22:31

On Thu, 13 Sep 2001 23:27:22 +0200, "DareDevil" <tom-stryhn@mailme.dk>
wrote:

>Det kunne evt. være din PSU der ikke er kraftig nok til systemet...
>Ellers ved jeg ikke hvad det skulle være...

Det tror jeg nu ikke. Det har ikke været noget problem før, og jeg har
ikke tilføjet noget hardware for nyligt.

Ellers tak for dit bud. :)

- Thomas

Fra : Madsen

Dato : 13-09-01 22:34

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev:

> Jeg sad og spillede Max Payne, da min PC pludseligt slukkede af sig
> selv, hvilket jeg ikke har oplevet før.

Hvilket styresystem?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-09-01 22:36

On Thu, 13 Sep 2001 23:34:05 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Hvilket styresystem?

Windows ME.

Maskinen består af et AOpen HX45 kabinet, et AOpen AX6BC bundkort, en
350 MHz Intel Pentium II CPU, og diverse andre ting og sager, som vel
ikke er så relevante.

- Thomas

Fra : Peter Olsen

Dato : 13-09-01 22:45

Er det kun sket en gang eller sker det ofte?

--

==========
[Na]ZanZan

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-09-01 22:43

On Thu, 13 Sep 2001 23:44:49 +0200, "Peter Olsen" <olsen@tiscali.dk>
wrote:

>Er det kun sket en gang eller sker det ofte?

Det er kun sket én gang.

- Thomas

Fra : Peter Olsen

Dato : 13-09-01 22:59

Hvis det kun er sket en gang kan det være der lige skete noget i
forbindelsen, måske sad stikket ikke helt godt nok i strømstikket til
strømforsyningen eller der var en flue der spyttede på din PSU.

Hvis det sker igen vil jeg nok begynde at blive mere nervøs hvis jeg var
dig, men første gang er det vel en fejl som så mange andre der kommer og går
som vinden. Man ved ikke hvad der er i vejen, man ved ikke hvad man kan gøre
ved det, det virker bare ikke.

--

==========

Fra : Madsen

Dato : 13-09-01 22:56

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev:

> Windows ME.

Ok.
Det var bare min hjerne der koksede lidt, for jeg havde læst dit indlæg
som om at computeren genstartede, men siden den slukkede, så har
det nok ikke noget med selve styresystemet at gøre. Standardindstil-
lingerne i Win2000 f.eks. er at den skal genstarte hvis der sker en fejl
og det var lige det jeg tænkte på da jeg læste dit indlæg.

Du tror ikke det har noget med huller i strømmen at gøre måske?
Jeg kan se at jeg har en indstilling i BIOS der får computeren til at
lukke ned eller genstarte ved spændingsfald f.eks.

Det kunne jo godt være det der var sket evt.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Allan Nielsen

Dato : 14-09-01 14:42

> [...]
> lingerne i Win2000 f.eks. er at den skal genstarte hvis der sker en fejl
> og det var lige det jeg tænkte på da jeg læste dit indlæg.

Hvordan slår man den indstilling fra!!!???

Min genstarter tit, hvis jeg spiller et eller andet spil

Mvh Allan

Fra : Madsen

Dato : 14-09-01 14:45

"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev:

> Hvordan slår man den indstilling fra!!!???
>
> Min genstarter tit, hvis jeg spiller et eller andet spil

Du skal højreklikke på Denne Computer > Egenskaber >
Avanceret > Start og Genoprettelse og så fjerne fluebenet
ud for "Genstart Automatisk."

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-09-01 23:00

Thomas Finnerup <TF@Picco.dk> wrote in

> Jeg åbnede kabinettet, checkede at alle
> kabler sad ordentligt fast (det gjorde de), hvorefter jeg uden
> problemer kunne starte maskinen op igen.

Du har sikkert løst problemet med dit check af kablerne. Sålænge det
ikke gentager sig ville jeg ikke være urolig.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : ab

Dato : 14-09-01 08:04

Vi har været ude for et tilfælde som dit - det var CPU-blæseren, der var
kørt næsten fast i "nullermænd", med efterfølgende overophedning og
stigendestrømforbrug / nedlukning af strømforsyningen.

I øvrigt skulle alle mindst een gang om året give deres PC en tur af en
kompressor - det ville øge levetidlen for mange og undgå en del usabilitet.
MVH ABC/ab

------------------------------

Fra : Peter Fibæk

Dato : 14-09-01 09:07

Det kan sagtens have været et "hul" i strømmen... lagde du mærke til om
lamper omkring dig blev svage i et sekund, da det skete?
Nogle gange er computere mere ... overfølsomme over for selv et kvart sekund
uden strøm....

Her har vi tre maskiner.. og der kom engang netop sådan et "strømhul"... alt
lys flimrede lige og alle maskiner slukkede. Min genstartede, fordi mit
motherboard er sat til at gå tilbage til den strømtilstand den havde før et
strømafbrud... men de to andre slukkede bare.

--
~~==-- Peter Fibæk
Email: pefi@net.dialog.dk

'Eternal Life or your Money back'

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 15-09-01 21:25

On Fri, 14 Sep 2001 10:06:38 +0200, "Peter Fibæk" <pefi@net.dialog.dk>
wrote:

>Det kan sagtens have været et "hul" i strømmen... lagde du mærke til om
>lamper omkring dig blev svage i et sekund, da det skete?

Desværre ikke. Jeg var optaget af at få et chok. ;(

>Nogle gange er computere mere ... overfølsomme over for selv et kvart sekund
>uden strøm....

Tjah, det har nok bare været et lille hul i strømmen. Den har kørt
fint siden.

Tak for Jeres svar, allesammen. :)

- Thomas