Finde IP adressen i ren DOS
Fra : John Kukkerig

Dato : 13-09-01 21:01

Hej

Jeg har en boot-diskette der anvender ip.

Disketten er oprettet vha et eller andet NT-værktøj, jeg ikke husker navnet
på her og nu.

Jeg har brug for at få oplyst den tildelte ip adresse, der er leveret af
dhcp-serveren.

Er der nogen der kender en metode eller til et utility der oplyser ip
adressen ?

Programmer som winipcfg.exe og ipconfig.exe er afprøvet, disse fungere kun
fra dos-sessioner under Windows

På forhånd tak

Med venlig hilsen
John Kukkerig

E-mail: jku@kult.brock.dk
Telefon: 33 41 91 03
Adresse:
IT-afdelingen
Niels Brock
Kultorvet 2
DK-1175 København K
Att.: John Kukkerig

Fra : Jørgen Staun

Dato : 14-09-01 11:10

en mulighed!!

Maskinen har fået et navn under boot. Dette kan ses i en af filerne
system.ini eller også protokol.ini, hvis disketten er lavet med
NT-NetClient. Du kan så gå på din server og finde computernavnet i DCHP'en
og derefter se det IP den har fået tildelt.
Du kan måske også se efter en ukendt computer her og det kunne muligvis være
din.

Jørgen Staun