ADSL eller web-speed?
Fra : thomas

Dato : 13-09-01 19:56

Hej alle
Ved gennemlæsning af denne og andre tilsvarende nyhedsgrupper har jeg fået
indtrykket af at ADSL for tiden ikke er specielt stabilt og pålidetligt...
Dog har jeg ikke hørt så meget om Web-speed. Skyldes det at det kører som
det skal og at folk derfor ikke brokker sig - eller er det bare fordi ADSL
er mere udbredt?
Hvad kan anbefales til almindeligt privat brug ADSL eller webspeed?
Hvad er mest stabilt/hurtigst?
Hvad er efraingerne med WOs 256/128 ADSL-forbindelse til 295,-

Tak for hjælpen! Hilsen
Thomas

Fra : 007½

Dato : 13-09-01 20:33

"thomas" <internettet@iforward.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er mere udbredt?
> Hvad kan anbefales til almindeligt privat brug ADSL eller webspeed?

Både WebSpeed og ADSL kører generelt meget stabilt. I nyhedsgrupperne hører
man blot om problemerne; hvis man hørte hver gang det kører fornuftigt ville
man have svært ved at se de få indlæg der omhandler problemerne

*Lad være med at poste i så mange nyhedsgrupper af gangen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-09-01 21:09

Hej thomas, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ved gennemlæsning af denne og andre tilsvarende nyhedsgrupper har
> jeg fået indtrykket af at ADSL for tiden ikke er specielt stabilt
> og pålidetligt...

Som 007½ siger: Det sjældent, folk fortæller, at de har fået præcis
det, de har købt/lejet e.l., hvorfor grupperne næsten som
reklamationen i en forretning giver et skævt billede.

Jeg har da fx brugt ADSL (fra WOL/Tiscali) i over et år, og kun 3
gange har der været noget galt, og alle tre gange var hele Århus
ramt.
De to af gangene var det kun ADSL, den tredje var det alt - og fra
samtlige ISP'er - (hvor hele Århus var nede pga. en gravko, der
partout skulle grave et hovedkabel over

Men når det ellers ikke har været dødt (altså de tre omtalte gange
- og sammenlagt er det trods alt _meget_ få promiller af tiden),
har det permanent kørt fuldt stabilt.

> Hvad er efraingerne med WOs 256/128 ADSL-forbindelse til 295,-

Jeg ville af mange grunde anbefale at lægge 100 kr. mere på, så du
får en 256/256 routerløsning (395 kr./md. inkl. moms). Det er
iøvrigt den, jeg bruger, og det kører eminent.

PS: Husk at sætte et FollupUp på, når du poster i flere grupper
(dvs. så alle svar havner i én. Se evt.
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost

XFUT dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : N/A

Dato : 21-09-01 21:06

Fra : Leif Sørensen

Dato : 21-09-01 21:06

Ja -det er fint med dig........og tilføj lige at det er nok at poste
indlægget 1 gang.)
Vh. Leif

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-01 00:17

Hej Leif Sørensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja -det er fint med dig........og tilføj lige at det er nok at poste
> indlægget 1 gang.)

Ja, du har ret - dén er mærkelig

*Noget* var åbenbart gået amok. Iflg. din header har jeg angiveligt
postet: <news:Xns911BE08E29FF9RudiStegen@212.54.64.135> - men den
eksisterer ikke på news.worldonline.dk, egon.worldonline.dk, google eller
sunsite (det er dem, jeg umiddelbart kan tjekke).

Derimod trives <news:Xns911BE14ECA2CRudiStegen@212.54.64.135> i bedste
velgående.

Jeg laver ikke fis, men fatter ikke en brik ...

Hvis nogen heller vil have dem direkte som msg.id., er det:
<Xns911BE08E29FF9RudiStegen@212.54.64.135> (som jeg kender)
<Xns911BE14ECA2CRudiStegen@212.54.64.135> (som jeg ikke kender)

Det er vel næppe TDC-serveren, der laver sine helt private msg.id.er

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk