Adsl uden "telefon"...
Fra : René Jeppesen

Dato : 13-09-01 19:46

Jeg er på vej til at flytte i egen lejlighed.. Det blev simpelthen for meget
for mig at se kammeraterne få adsl, mens jeg boede på landet med min 56k..
Så jeg flytter til storbyen (Holstebro)

Lejligheden jeg har fået mig er udstyret med telefonkabler og alt muligt
andet sjovt.. Nu kommer spørgsmålene så..

-Er der ingen udbyder der tilbyder at oprette en adsl-forbindelse uden at
man skal betale for en telefonlinje..

-Hos teledanmark kan man få et "mini"pstn-abonnement; kan det bruges til
f.eks. at lægge en cybercity adsl-linje på?

Jeg ved godt, at bredbånd også er en løsning, men jeg har virkelig ikke brug
for telefonen"nummeret".. Jeg har ingen rigtige venner alligevel...

Fatter i minus af hvad jeg mener..?

René Jeppesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-01 20:09

"René Jeppesen" <lortihovedet@chicks.dk> wrote in message
> [...]
meget
> for mig at se kammeraterne få adsl, mens jeg boede på landet med min 56k..

Hehe,, men nu er teledanmark jo næsten kommet ud til de mange mindre byer..

> [...]
> andet sjovt.. Nu kommer spørgsmålene så..
>
> -Er der ingen udbyder der tilbyder at oprette en adsl-forbindelse uden at

Jada... Hos Cybercity og Worldonline (Tiscali) lejer de en kobberlinie af
Teledanmark. Udelukkende til brug til deres adsl. Hvis der før har været
telefon i lejligheden. Er der stor mulighed for at der er kobbertråde
ledige. Til at bruge til opkoblingen.
Og du behøver atlså hverken at oprette eller have abonnement til en linie...
Bare at teknikeren kan finde kobber til adsl´en i en rimelig afstand fra
hvor han skal sætte telefonstikket op.

> -Hos teledanmark kan man få et "mini"pstn-abonnement; kan det bruges til
> f.eks. at lægge en cybercity adsl-linje på?

Nej, cybercity og Tiscali opretter en seperat linie til formålet. Men
cybercity er vistnok begyndt at tilbyde kunder. Hvor der ikke er ledigt
kobber at finde. At dele forbindelsen med et Telefon fastnet abonnement.

> Jeg ved godt, at bredbånd også er en løsning, men jeg har virkelig ikke
brug
> for telefonen"nummeret".. Jeg har ingen rigtige venner alligevel...

Okay, men så må vi jo hjælpe dig lidt med at finde et par venner

> Fatter i minus af hvad jeg mener..?

Næee

Fra : 007½

Dato : 13-09-01 20:34

"René Jeppesen" <lortihovedet@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brug
> for telefonen"nummeret".. Jeg har ingen rigtige venner alligevel...

Hvis du har TDC Kabeltv eller StofaNet er internet via kabeltv også en
mulighed. Se www.oncable.dk og www.stofanet.dk

Fra : Martin Kofoed

Dato : 13-09-01 20:47

Hej René.

>-Er der ingen udbyder der tilbyder at oprette en adsl-forbindelse uden at
>man skal betale for en telefonlinje..

Jow da.. Hos Tiscali er vi ligeglade med hvordan din
fastnettelefonisituation ser ud.

Du kan bestille på to måder.

1) ringe til vores salgstelefon på 3814 7020
2) bestille via nettet på adsl.tiscali.dk og så skrive f.eks. din
viceværts fastnetnummer, men skriv dit eget mobilnumme i
"Kontaktnummer" feltet.

Grunden til at du skal bruge et fastnetnummer, er at vi skal kunne
finde din central, for at lave en ordre på dig.

Når du så har bestilt, så ringer du ind og fortæller, at det var din
viceværts telefonnummer, og at du ikke har noget fastnettelefonnummer.

(gaaaab hvor lød det som en gang salgspladder)

>Jeg ved godt, at bredbånd også er en løsning, men jeg har virkelig ikke brug
>for telefonen"nummeret".. Jeg har ingen rigtige venner alligevel...

hehe... det kender jeg godt.

>Fatter i minus af hvad jeg mener..?

narj da... du er ikke den eneste i hele verden, som ikke har brug for
at betale dyre domme i abbonement på en telefon som alligevel aldrig
ringer.

Med venlig hilsen
Martin

(arbejder hos Tiscali A/S, men snakker for sig selv)

Fra : Simon Skals

Dato : 13-09-01 21:39

It seems Martin Kofoed wrote:
> [...]
>viceværts telefonnummer, og at du ikke har noget fastnettelefonnummer.
>
>(gaaaab hvor lød det som en gang salgspladder)

Det var jo også lige, hvad det var!

Hvordan synes du selv, at dit indlæg harmonerer med punktet
"Uønskede emner: Reklamer fra udbydere af xDSL." i gruppens
fundats?

>(arbejder hos Tiscali A/S, men snakker for sig selv)

Det gør du jo tydeligvis ikke, når du hiver sådan en sales pitch
frem af skuffen.

Er det Tiscalis politik at gøre en aktiv indsats for at kapre
kunder i nærværende grupper?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Kofoed

Dato : 13-09-01 22:42

Hej igen.

>Hvordan synes du selv, at dit indlæg harmonerer med punktet
>"Uønskede emner: Reklamer fra udbydere af xDSL." i gruppens
>fundats?

well.. René spurgte hvordan og hvor han kunne bestille, hvis jeg ikke
må nævne navnet på en udbyder, så er det jo svært at svare på.

>Det gør du jo tydeligvis ikke, når du hiver sådan en sales pitch
>frem af skuffen.

well.. netop fordi jeg arbejder hos Tiscali, ved jeg jo hvordan det
fungerer med ADSL bestillingerne.

Men, jeg er da ked af, at det blev opfattet som en gang kapring af
kunder... det var skam ikke det som var pointen af mit svar på Renés
indlæg. Pointen var og er stadig, at man kan bestille ADSL hos
Tiscali, uden at have fastnettelefoni.

>Er det Tiscalis politik at gøre en aktiv indsats for at kapre
>kunder i nærværende grupper?

Heldigvis aner jeg ikke hvilken politik Tiscali har på ovenstående
område, så jeg kan desværre ikke svare.

Dog vil jeg gerne beklage de gener, som mit indlæg har påført læserne
af denne NG. Min pointe står dog stadig ovenover.

VH Martin.
(arbejder dog stadig hos Tiscali, men snakker for sig selv)

Fra : Simon Skals

Dato : 13-09-01 22:38

It seems Martin Kofoed wrote:
>well.. René spurgte hvordan og hvor han kunne bestille, hvis jeg ikke
>må nævne navnet på en udbyder, så er det jo svært at svare på.

Hvad med: "Udbyderen skal bruge et fastnet-nummer for at afgøre,
hvilken central, du tilhører".

>Pointen var og er stadig, at man kan bestille ADSL hos
>Tiscali, uden at have fastnettelefoni.

Og det kan man ogås hos Cybercity, og muligvis også hos TDC.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Deaster

Dato : 14-09-01 13:41

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med: "Udbyderen skal bruge et fastnet-nummer for at afgøre,
> hvilken central, du tilhører".

> Og det kan man ogås hos Cybercity, og muligvis også hos TDC.

Også hvis man deler linjen med TDC??

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk