lave en liste over filer der ligger i en m~
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 13-09-01 19:02

Hesa... hvordan er det nu man laver en liste over de filer der ligger i en
mappe? er det ikke noget fopen?

imens jeg venter på svar (evt. et script læser jeg lidt i manualen

hilsen
jesper

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-09-01 19:47

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hesa... hvordan er det nu man laver en liste over de filer der ligger i en
> mappe? er det ikke noget fopen?
>
> imens jeg venter på svar (evt. et script læser jeg lidt i manualen

Du burde nok overveje din taktik. Start i stedet med at læse i manualen, og
hvis den ikke giver et tilfredsstillende svar, så spørg her i gruppen.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 15-09-01 07:26

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> hvis den ikke giver et tilfredsstillende svar, så spørg her i gruppen.

Det plejer jeg også, men jeg er lidt en kegle til at få min egen kode til at
virke... og jeg ville ikke ligefrem bruge flere timer på det! (ok, jeg er
doven - eller også prioriterer jeg andre ting højere end spildtid!)

Jesper

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-09-01 19:49

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> wrote:

> Hesa... hvordan er det nu man laver en liste over de filer der ligger i en
> mappe? er det ikke noget fopen?

noget alla

function getDirContents($slashdir) {
$dh = opendir($slashdir);

while (($file = readdir ($dh))) {
if (is_dir($slashdir . $file) && $file != "." && $file != "..") {
    getDirContents ($slashdir . $file . "/");
} else if ($file != "." && $file != "..") {
echo $file . "<br>";
}
}
closedir($dh);
}

getDirContents("/test/");

den er rekkursiv, dvs den lister også alle under mapper.

--
Henrik Hansen

Fra : Thor Dreier

Dato : 13-09-01 20:46

"Henrik Hansen" <hh@mailserver.dk> wrote in message
> den er rekkursiv, dvs den lister også alle under mapper.

Går den så ikke i selvsving hvis man har et symbolic link til en mappe
højere oppe i mappestrukturen?

--
blip blip blip blip blip blip blip blip blip blip

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-09-01 20:54

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> wrote:

> "Henrik Hansen" <hh@mailserver.dk> wrote in message
>
> Går den så ikke i selvsving hvis man har et symbolic link til en mappe
> højere oppe i mappestrukturen?

Det må jeg indrømme jeg ikke lige har testet, men du har ret den vil
sikkert gøre det, så smid en !is_link(...); ind.

--
Henrik Hansen