Inkludere .js fil i anden .js fil
Fra : Sebastian

Dato : 13-09-01 17:05

Jeg har inkluderet fil_1.js i mit html dokument. Men inde fra
fil_1.js vil jeg gerne kalde en funktion som ligger i en anden
javascript fil: fil_2.js.

Hvordan gør jeg det?

Jeg kan sagtens kalde funktionen så længe den også ligger i
fil_1.js men hvis jeg flytter funktionen over i fil_2.js jeg skal
vel bruge noget include eller import eller noget i den stil for
at lave forbindelse mellem de to filer.

Mvh.
Sebastian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 13-09-01 17:10

"Sebastian" <basse@basses.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fil_1.js men hvis jeg flytter funktionen over i fil_2.js jeg skal
> vel bruge noget include eller import eller noget i den stil for

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men tvivler umiddelbart i det du jo
starter og afslutter et script i din include.

Men, hvorfor ikke bare ligge de to scripts sammen?

> Sebastian

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Sebastian

Dato : 13-09-01 17:58

> Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men tvivler umiddelbart i det du jo
> starter og afslutter et script i din include.

Jamen før den afslutter det inkluderede script er filen med scriptet vel
udført og dermed også funktionskaldet.

> Men, hvorfor ikke bare ligge de to scripts sammen?

Det er blot en tanke om at funktionen i fil_2.js så kan bruges i flere
forskellige scripts. I fald funktionen så senere skal opdateres er det jo
meget nemmere hvis den kun findes et enkelt sted istedet for i en masse
forskellige filer.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 14-09-01 10:30

Er det ikke bare at indsætte en række eksterne javascripts ?

<script language="JavaScript" src="script1.js">
</script>
<script language="JavaScript" src="script2.js">
</script>

Så kan du kalde alle de funktioner du vil på kryds og tværs

/Marten