Webspeed
Fra : Towli

Dato : 13-09-01 17:07

Hey der

Da man tit bliver klogere /overbevist om at gøre andet end det man egentlig
havde tænkt sig, af at læse denne gruppe, tillader jeg mig at spørge om
erfaringer med webspeed.

Jeg har pt Cybercity adsl 384/128 til 399,-.
En lille nedgradering til webspeed 256/64 vil kun koste mig det ½ pr. måned.

Jeg bruger i høj grad nettet / min netforbindelse til at spille
Counter-strike over.
Er der nogen god grund til ikke at foretage denne "nedgradering" ...(også
under hensyntagen til CS spillet- vil det/min ping blive mærkbart påvirket)?

1000 tak for et svar

/Towli

Fra : *Xray

Dato : 13-09-01 17:21

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse news:9nqldj$2ti4$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> under hensyntagen til CS spillet- vil det/min ping blive mærkbart påvirket)?

Kender flere med Webspeed og de er alle godt tilfredse med ping. Man kan jo også spille CS via ISDN
med nogenlunde samme ping som ved ADSL.
Så hvis du ikke bruger din upload ud over det så er det da klart værd at skifte.

*Xray

Fra : Simon Skals

Dato : 13-09-01 17:30

It seems Towli wrote:
>under hensyntagen til CS spillet- vil det/min ping blive mærkbart påvirket)?

Ja... hvis du fx skal flytte 300 bytes frem og tilbage over din
linje, så tager det:

300 bytes * 8 bits/byte
----------------------- = 6,25 ms
384.000 bits/s

300 bytes * 8 bits/byte
----------------------- = 18,75 ms
128.000 bits/s

6,25 ms + 18,75 ms = 25 ms på en 384/128-forbindelse.

Det vil tage:

300 bytes * 8 bits/byte
256.000 bits/s

300 bytes * 8 bits/byte
64.000 bits/s

9,375 ms + 37,5 ms = 46,875 ms på en 256/64-forbindelse.

Her er ikke taget højde for overhead på forbindelserne eller for
det delay, der introduceres af forbindelsen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>