Test Utils?
Fra : Bruun

Dato : 13-09-01 14:08

Hejsa i gruppen,

Jeg står med en maskine der har det med at være ustabil. Efter opdatering
til de nyeste drivere, så ser den ud til at spille.

Men jeg vil gerne være helt sikker, før den slippes fra bodyshoppen ;)

Maskinen er en Dell Precision 610 Workstation. Den kører Windows NT 4.0
Server - servicepack 6a.

Det første problem er at der ikke kan komme til at køre nogen form for
directX test programmer.

Er der nogle andre programmer som kan hjælpe mig, så maskinen kan testes på
alle tangenter.

På forhånd tak,

Mvh Kim Bruun

Ps. sorry for cross-postning, men det er for at ramme så mange som muligt på
en gang uden at spamme. (for meget ;) )

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-09-01 14:18

> Er der nogle andre programmer som kan hjælpe mig, så maskinen kan testes

> alle tangenter.

Længere nede er der svaret SiSoft Sandra.

(Emne: Program til at teste hardware. Fra: Lars Christoffersen. Dato:
12-09-2001 kl. 17:02)

Mvh.
Mikael

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 13-09-01 19:53

> Maskinen er en Dell Precision 610 Workstation. Den kører Windows NT 4.0
> Server - servicepack 6a.

Der skal måske også tages forbehold for ustabillitet i NT, måske W2000
server var en ide hvis du benytter mange DirectX programmer. (Forstod jeg
dit spørgsmål korrekt?

Venlig hilsen Peter

Fra : Bruun

Dato : 13-09-01 20:59

Hejsa,
"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message

> Der skal måske også tages forbehold for ustabillitet i NT, måske W2000
> server var en ide hvis du benytter mange DirectX programmer. (Forstod jeg
> dit spørgsmål korrekt?

Det har jeg også gjort. Men da jeg kan se på adskillige andre maskiner af
samme fabrikat som kører med samme OS, at disse kører perfekt så bliver jeg
lidt småirritabel på at denne her driller vilkårligt.

Maskinen kører i et produktionsmiljø som foreløbig kræver Windows NT, så
selv om jeg tester den med Windows 2000 med installerede testprogrammer på,
hjælper det mig ikke hvis den stadig driller i Windows NT :(

Jeg har anvendt CPU Stability test. Den kører stadig. Men jeg hænger
efterhånden til et bundkort problem, da den har fejlet på onboard SCSI og
netkort.

Køling af maskinen tjekkede jeg som det første, da en xeon maskine med SCSI
har det med at blive en smule håndlun. Men det kørte selvfølgelig som det
skulle.

Nåå... well, der er ikke andet for end at bide i det sure ævle.. Ringe til
Dell support og sende maskinen ind til dem. Godt det ikke er mig der skal
betale =)

Takker for hjælpen.

Mvh Kim Bruun