Drivers til bærbar (California Access CA67~
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-09-01 12:38

Hejsa,

jeg håber I kan hjælpe mig, da producenten endnu ikke har svaret på mine
mails.

Beskeden jeg har sendt til firmaet:

<start>
Hi,

I've bought one of Your notebooks, but I don't have the drivers.
I've just formated it and need the drivers real bad.

My notebook is a Califonia Access CA6700.
http://www.ca.pl/katalog/ca6700.html

Intel Celeron 700MHz
64MB PC100 Ram
10GB Harddrive
FDD 3.5"
DVD-Rom
SIS 6305 AGPx4
55.6kb modem
Sound Blaster compatible soundcard
10/100Mbit netcard

Serial no: NC27C01B01142.

Where can I get the drivers og will You send them to me?

Regards
Mikael N. Andersen
Denmark
<slut>

Mvh.
Mikael

Fra : *Xray

Dato : 13-09-01 13:21

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Intel Celeron 700MHz
> 64MB PC100 Ram
> 10GB Harddrive
> FDD 3.5"
> DVD-Rom
> SIS 6305 AGPx4
> 55.6kb modem
> Sound Blaster compatible soundcard
> 10/100Mbit netcard

> Where can I get the drivers og will You send them to me?

Du skal vel ikke have drivere til alt? Kan du ikke bare installere modemet som et standard modem og
så gå på jagt på nettet?

*Xray

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-09-01 13:43

> Du skal vel ikke have drivere til alt?

Nej, det vigtigste er grafikkort (pga. tv-out), netkort (pga. jeg skal have
overført data fra en anden pc) og modem.

> Kan du ikke bare installere modemet som et standard
> modem og så gå på jagt på nettet?

Det er gjort, men det er da for dårligt man ikke har / kan finde de rigtige
drivers.
Det må også være en fejl, da alle deres andre modellers drivere ligger på
deres FTP.

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-09-01 14:13

> Nej, det vigtigste er grafikkort (pga. tv-out),

Dette er et SIS 6305 4xAGP

> netkort (pga. jeg skal have
> overført data fra en anden pc)

Ved ikke hvilket !?!

> og modem.

Har fundet en driver den tager imod (intet udråbstegn i enhedshåndtering).

Den skriver forresten SIS 630/540 når den starter op!

/Mikael

Fra : *Xray

Dato : 13-09-01 14:15

> Nej, det vigtigste er grafikkort (pga. tv-out), netkort (pga. jeg skal have
> overført data fra en anden pc) og modem.

SiS Drivers: http://www.sis.com/support/driver/vga.htm

De andre må du komme med nogle flere oplysninger om før man kan finde de præcise drivere....

> [...]
> drivers.
> Det må også være en fejl, da alle deres andre modellers drivere ligger på

Jeg har aldrig oplevet at driverne lå på forhandlerens FTP, men snarere på cd-rom. Og dem der ligger
der er oftest forældet før man får dem udleveret.

*Xray

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-09-01 14:46

> SiS Drivers: http://www.sis.com/support/driver/vga.htm
>
> De andre må du komme med nogle flere oplysninger
> om før man kan finde de præcise drivere....

Det er jeg godt klar over, men jeg kan ikke give bedre oplysninger.
Har forresten også lige modtaget en mail fra firmaet (efter at have mailet
direktionen ), med link til drivere - håber de virker.

> Jeg har aldrig oplevet at driverne lå på forhandlerens
> FTP, men snarere på cd-rom. Og dem der ligger
> der er oftest forældet før man får dem udleveret.

Nej, men de må da have et link til hardware producentens
eller kunne fortæller mig det eksakte modelnr og mærke,
så finder jeg det selv.

Mvh.
Mikael